Inget LCHF för mig

Nej det blir inget LCHF för mig. Tråkigt för jag tror faktiskt att det skulle kunna hjälpa både min värk och min mage. Men nu har jag letat recept och provat på omelett igen. Det gick inte alls bra, då hade jag ändå i massa goda saker (skinka, mozzarella, tomater, basilika). Men jag klarar inte av det. Låter kanske lite barnsligt men jag klarar inte av att äta mat som jag tycker är äcklig, får kväljningar helt enkelt. Och det går helt enkelt inte att få ihop en vettig LCHF-meny om man inte äter ägg, turk-youghurt, blomkål, broccolli. Vad skulle jag tex äta för frukost??

Tycker verkligen att det är trist då jag nästan varje dag stöter på olika texter, i bloggar & tidningar, som visar på alla födelar mad LCHF. Känns som det är många hälsovinster med en sådan kost.

Men jag har inte gett upp helt. Har ju så klart hittat en del recept som verkar bra och dessa kommer jag prova. Jag ska försöka skära ner på pasta, mjölmat och socker. Tror att det är gluten som är den största boven så jag får försöka tänka gluten-fritt istället.

Nya tag och mer recept-letning alltså. Heja heja!!

Kommentarer
Postat av: Linda Griffin

Jag tror mycket på LCHF och har ätit det i omgångar och mått jättebra. Nu har jag problem att överhuvudtaget få i mig mat (noll matlust och tidsbrist), så då blir det tyvärr mycket mackor. Men när vi kommit förbi första bebistiden och klarat av flytt så blir det LCHF för mig.



Synd att det inte funkar bra för dig, det är klart att man skall tycka om det man stoppar i sig..annars blir det ju fel. Har du sett Anna Halléns kokböcker? Jag tycker de är kanon och de innehåller mycket recept som jag tror skulle funka för dig. Kolla även in bloggen http://www.alltforforaldrar.se/56kilo/



Kram!

2012-04-17 @ 21:58:44
URL: http://www.lindagriffin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0