Optikern

Jag har haft läsglasögon sen högstadiet. Har inte alltid varit så duktig på att använda dom däremot. För några år sedan så gick jag till optikern här för att se om jag behövde annan styrka. Antagligen så har min syn försämrats av nackskadan så det behövdes en annan styrka. Fick, eller ja köpte, ett par nya glasögon då. Meningen var att jag skulle ha dom på jobbet och hemma framför datorn.

Jag var ganska duktig på att använda dom på jobbet, men inte hemma. Dessutom är det ett problem. Glasögonbågarna trycker såklart lite bakom öronen och det förvärrar spänningshuvudvärken. Det gör att jag oftast väljer bort glasögonen, dumt antagligen.

Nu när jag varit hemma med Linus så har jag använt glasögonen minimalt, bara någon gång när jag suttit länge vid datorn med tex bildredigering. Men jag spenderar ju ganska mycket tid med att läsa på mobilen, helt värdelöst för ögonen. Senaste månaderna så har jag funderat på detta med synen, tycker ofta att det är svårt att få skärpa på saker. Dessutom är jag väldigt trött och har huvudvärk, men det kan ju bero på många saker. Så jag beställde en tid hos optikern och idag var jag dit.

Resultatet blev att det är ingen större skillnad på synen men jag borde använda glasögonen mer. Så nu ska jag använda glasögonen hela dagarna här hemma, inte när jag kör bil eller promenerar. Sen ska jag tillbaka till optikern om 3-4 veckor för att se om det blivit någon skillnad. Är det stor skillnad så kan jag få linser. Spännande :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0