Sjukstugan fortsätter

Det blev en liten paus här igen. Förra helgen slutade i magsjuka för mig. Tredje på typ en månad, känns som det räcker nu! Jag blev dålig natten mellan söndag o måndag så Calle fick stanna hemma. Tur var det för på eftermiddagen var det hans tur. Blev lite panik för ingen av oss orkade stå på benen och ta hand om Linus. Snälla svärmor fick rycka ut. Hon kom hit och sov här en natt. Sen hade vi repat oss så pass att vi var på benen igen.

Linus har varit lite orolig i magen. Men mest är det hostan som bråkar med honom igen. Förra veckan kunde han vara alla dagar på dagis men denna veckan har han fått vara hemma. Hoppas han är piggare till veckan så han får gå dit då igen. Tråkigt att hålla honom hemma så mycket när han verkar trivas bra på dagis.

Extra tråkigt med denna sjukdomsomgång var att vi fick ställa in massa saker. I måndags skulle vi åkt till Göteborg, Calle skulle på en grej och så skulle vi hämtat mamma vid tåget. Hon skulle vara här hela veckan så skulle Janne kom med bil på torsdagen (ja igår alltså). Men det besöket blev såklart inställt. Riktigt tråkigt för jag hade verkligen sett fram emot lite besök. Är rätt uttråkad nu när jag o Linus knappt varit utanför huset på massa veckor pga alla sjukdomar.

Får hoppas att det räcker nu för ett tag. Har städat noga och håller på tvätta allt jag kan. Nu ska bacillerna bort ;-)


Kommentarer
Postat av: Linda Griffin

Fy fabian era stackare, hoppas verkligen ni slipper mer sjukor nu! Stor kram!

Svar: Tack <3
Hubbis

2013-03-16 @ 20:55:31
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Liw - mamma til två inom 16 månader

Vi har ju då haft magsjuka hela bunten i helgen, tyvärr så insjuknade barnen först så när det var min och mannens tur så var de pigga och glada och ingen av oss orkade hålla oss uppe = kaos

2013-03-18 @ 20:18:32
URL: http://liwetochvardagen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0