Uteförskola

Jag är så himla glad att vi slapp ha Linus på uteförskola när han är så här liten,
känns som magkänslan var rätt där...

http://www.expressen.se/halsa/lakare-uteforskolor-stressar-sma-barn/


Att större barn, som kan röra sig mycket mer, mår bra av att vara ute mycket tvivlar jag inte på. Men att 1-2 åringar som knappt kan gå ska vara ute hela dagarna oavsett väder har jag svårare att förstå. Pratade med personalen på Linus förskola om detta när vi skolade in honom, några ur personalen har tidigare jobbat på uteförskolan. De berättade att små barn som inte tar sig fram i snön packas in i massa filtar och sätts i en pulka och där sitter dom typ hela dagen. Låter hemskt i mina öron. Blir ju ingen krypträning eller något sådant då. Bara en förvaring av barnen och så ska ju inte förskolan fungera idag.
 
Jag är som sagt otroligt nöjd med att vi fick byta i sista stund. Även om det är en ganska stor barngrupp där han är nu så trivs han väldigt bra och blir lika glad varje morgon som vi kommer till förskolan, det känns väldigt bra i mammahjärtat <3
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Monica

Vilken jättefin bild på Linus!

Svar: Tack :-)
Hubbis

2013-06-13 @ 21:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0