Hemma!

Nu är vi hemma igen. Firade jul i Väsby hos mamma och nyår hos pappa i Särna. Skulle egentligen ha stannat hela denna veckan men Calle måste jobba tors-fre så vi åkte hem idag.

Blev en väldigt seg hemresa. Jag håller på bli sjuk och vi har sovit dåligt några nätter. Så när vi stannade i Malung för att äta så började Calle känna av sin migrän, något han inte gjort på flera år. Han tog sin medicin och kände sig bättre efter en stund. Men han klarade bara att köra till Stöllet så fick jag ta över. Jag var ju som sagt inte så pigg heller, jag hatar att köra i mörker och våra billyktor är helt värdelösa. Ingen bra kombination, fick stanna flera gånger för att sträcka på mig o få frisk luft. Vi fikade i Säffle, sen kände sig Calle så pass pigg att han orkade köra resten av vägen. Det tog nog nästan tio timmar hem idag, måste vara nytt rekord i långsamhet... Men huvudsaken är väl att vi är hemma och att inget hände på vägen. Linus blev superglad när vi kom hem, rusade runt och lekte med sina leksaker. Hoppas han sover gott i natt nu så jag får vila bort min förkylning.

Vi lämnade ett frostigt vitt Särna idag, då kändes det lite extra tråkigt att åka. Tycker det är så fint när träden är alldeles frostiga och solen skiner. Det är faktiskt väldigt frostigt här hemma också, men ingen snö, så jag hoppas på sol i morgon :-)

Tack mormor för dvd:n, hade nog inte klarat dessa resor utan den ;-)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Usch för migrän, bläää ja förkylningen med för den delen, spelar ju ingen roll att det tar tid att komma hem, huvudsaken är att man är framme välbehållna.

Kram å Gott Nytt 2013

2013-01-04 @ 08:26:03
URL: http://www.karinmargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0