Första veckan på förskolan

Ja nu är första veckan på förskolan gjord. Han ska vara där 15 timmar, 9 - 14 tis - tors, känns som en lagom start. Någon fördel med att vara arbetslös ;-)

Calle lämnade honom i tisdags eftersom jag hade ett möte i Uddevalla. Jag hade tänkt passa på att kolla lite i affärer när jag ändå var i stan. Men direkt efter mötet så ringde de från förskolan för Linus var väldigt ledsen. Så det var bara att ringa Calle så han fick gå dit medans jag körde hem. När jag kom dit så var han lugnare men vi gick hem så han fick sova hemma.

Onsdag och torsdag har gått bättre. Han har varit lite ledsen men det har inte varit så att jag har behövt hämta honom. Personalen har gått undan lite med honom så har det blivit bättre. Han är ju inte så van vid andra barn så jag förstår att det blir lite för mycket för honom.

De sitter på vanliga små stolar vid låga bord när de äter lunch och de får äta själva o dricka ur riktiga glas. Så det övar vi på här hemma också, går mycket bättre än förväntat. Är lite orolig för det här med maten dock. Han äter så sakta när han äter själv så jag är orolig att han inte får i sig tillräckligt. Han har varit väldigt hungrig när vi kommit hem från förskolan. Men han lär sig väl äta bättre när han ser hur de andra barnen gör.

Att sova på förskolan är också ett spännande kapitel. Han går ju inte att lägga hur som helst. Första dagen hade de lagt honom i vagnen och andra dagen hade han till slut somnat på madrassen som de andra. Så de kanske får ordning på det.

Så jag tycker vi haft en bra första vecka. Nu hoppas vi bara att det inte blir någon feber av denna snuva. Fast det är väl bara att vänja sig vid dessa förskolebaciller ;-)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Det flesta kommer in i rutinerna snabbt.
Tänk dig att ALLA barn somnar på sov vilan, det är en underbar känsla att ligga och se på de små liven :)
Saknar barnen på dagis, det är en speciell känsla de :) Så många barn, men ändå så olika personligheter.

2013-01-28 @ 15:24:15
URL: http://www.karinmargareta.blogg.se
Postat av: Linda Griffin

Vad skönt att det gått relativt bra! Vi har ett drygt halvår kvar, sen är det vår tur :)

2013-01-31 @ 23:36:42
URL: http://www.lindagriffin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0