Duktig mamma

Idag känner jag mig lite duktig faktiskt. Jag har äntligen släpat mig iväg till min sjukgymnast och fått ett nytt träningsprogram, så nu ska det tränas igen! Måste verkligen hålla i detta nu så jag får tillbaka lite muskler, de få jag hade har ju försvunnit totalt efter graviditet och ett år hemma. Hållningen är om möjligt ännu sämre så den måste jag också jobba med. Får passa på nu när vi är hemma båda två och jag kan smita iväg lite när som helst. Inga ursäkter om att jag inte har tid nu alltså ;-) Blir nog svårare sen när vi jobbar båda två, men det får blir ett senare problem.

Tog det dock ganska lugnt idag för jag är lite förkyld. Hostar och vaknar alldeles svettig på nätterna, inte så kul. Linus är också sjuk så han har varit hängig idag. Fick inte i honom något vatten så jag köpte svart vinbärssaft, det fick han i sig en hel pipmugg av på en gång, skönt att han dricker något i alla fall. Ikväll kröp han upp på mig i soffan och somnade nästan där, gullunge!

Håller på försöker sluta amma genom att dra ner på antalet amningar på en dag, alltså försöka få honom att somna på något annat vis. Men det blir svårt nu när han är sjuk. Får hoppas han blir piggare snart. Måste verkligen sluta nu innan jag försvinner själv. Någon av er läsare som har några tips hur vi ska göra? Han tar ju inte flaska så det är lite svårt det här.

Avslutar med en gammal favoritbild på busungen, här är han en vecka gammal <3


Kommentarer
Postat av: Elin

Vincent tog inte heller flaskan men mannen fick gå in och bara erbjuda det, ingen mamma alls, då tog han det på en gång. :) prova :)

2012-09-22 @ 07:08:30
URL: http://Minirenen.blogg.se
Postat av: Maja

Det är svårt att sluta amma om man inte har fattat en starkt beslut om det i hjärtat. Att dra ner på amningen är nog jättebra. Vänta tills han är frisk och säg till honom att från och med nu är det bara amning på dagarna (eller hur du nu vill göra) och sen är det bara att ha bh och tröja på nätterna. Men det är bra om det är du som nattar om det är du som gjort det förut. Då visar du att du inte försvinner utan att amningen tas bort på kvällar/nätter. Men räkna med lite protester... Men ibland går det över förväntan : ) Lycka till!

2012-09-22 @ 08:47:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0