Det går bra nu

Det här med att sluta amma går bättre än förväntat. Vi har ju provat lite förut och då har det blivit väldiga protester. Men vi har nog tänkt lite fel förut. Eftersom han inte tar flaska alls (vi har provat alla möjliga och omöjliga lösningar där) så har Calle fått lägga honom genom att bära runt på honom tills han somnat, vilket oftast inneburit att han skrikit sig till sömns, ingen trevlig lösning för någon av oss och oftast har det slutat med att jag tagit över och ammat honom istället.

Men nu gick vi på ditt tips Maja, att jag fortsätter lägga honom men utan att amma. Jag var ensam med honom i lördags för Calle var iväg. Provade att lägga honom utan att amma och det lyckades varje gång!! Knepet heter YouTube på IPhonen ;-) Han får titta/lyssna på lugna låtar (mio min mio, fattig bonddräng och lugna Disney-låtar) och efter en stund sover han! Har provat att sjunga själv men då blir han rastlös efter en stund så det funkar bättre så här. Får se det som en övergångsgrej, det kanske blir lättare med tiden.

Jag har ammat på nätterna de här dygnen. Både för min egen och Linus skull. Tror att det är bättre att ta bort lite åt gången. Men jag är riktigt imponerad att det gått så bra hittills. Håll tummarna att det fortsätter så nu!


Kommentarer
Postat av: maja

Vad härligt att det funkar så bra :) ibland är dom helt enkelt mogna. Smart att ta lite i taget tror jag.

2012-09-26 @ 07:57:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0