13 månader

Ja idag blir Linus hela 13 månader. Tiden bara springer iväg. Springer gör även Linus, full fart hela dagarna. Han går riktigt stadigt nu och har även börjat småspringa lite, men snubblar såklart ibland speciellt när han är trött. Idag fick han för sig att han skulle krypa en stund, jaja varför ta allt i rätt ordning liksom!?

Amningen går som planerat. Nu ammar han bara en gång om han vaknar på natten. Men igår kväll gjorde han några försök att attackera och klättra på mig när jag nattade honom. Kände mig så hemsk när han blev ledsen, men han var nog bara övertrött. Han somnade till slut i alla fall utan att amma. Det är svårt att stå emot i sådana lägen men jag vet att det är dumt att ge efter. Det är i alla fall lugnare om jag lägger honom än Calle så det blir att vi gör så.

Idag har vi tränat på att säga mamma och pappa. Han går runt och säger mamma-mamma-mamma mest hela dagarna men jag vet inte om han vet vad det betyder. Men enligt Calle så brukar han ropa efter mig när jag inte är hemma. Ska bli kul sedan när han pratar. Jag undrar så vad han vill för pratar gör han ju hela tiden men inte så vi förstår ;-)

Humör har han också lilleman. Det blir några utbrott om dagen. Speciellt om man lyfter undan honom från något kul eller när vi ska byta på honom. Han bara exploderar sen kan han bli lugn lika fort igen. Blir nog en spännande 2-års trots - hehe :-) Tur att han oftast är så här go o glad....


Kommentarer
Postat av: Maja

Han ser ut att va hur go som helst!

Jag tror jag har en liten pojk i min mage. Blir spännande att se om det känns/är annorlunda mot att ha en tjej. Det är nog annorlunda bara för att alla barn är olika : )

2012-10-02 @ 15:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0