Tråkigt Lindex

Jag köpte ju en ny pyjamas (se bilden) till Linus när vi var i Väsby. Tog en i storlek 74 då storlek 80 såg alldeles för stor ut. Men tyvärr så har den krympt i tvätten så den är typ för liten redan. Tycker den har krympt mycket mer än man kan förvänta sig, ser ut att vara en storlek mindre minst.

Visst vi har mest köpt begagnade kläder hittills så jag är inte van vid nya kläder. Men så här mycket kan inte vara vanligt att det krymper. En liten varning alltså när det gäller kläder från Lindex, i alla fall Bamse-serien, de krymper mycket!! Hade jag haft möjlighet så hade jag såklart bytt den men jag vet inte när vi ska till Strömstad eller Uddevalla nästa gång. Tråkigt som sagt...


Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker också Lindex krymper mycket. Mer än KappAhl och HM.

2012-05-08 @ 14:32:48
Postat av: Bella

Visst e det trist! Har också märkt det. Massa fina kläder som aldrig blir använda. Mycket dåligt!

2012-05-08 @ 15:23:46
Postat av: Elin

Jag har med samma erfarenhet med Lindex, det krymper en storlek minst, så jag tar alltid en storlek större. (fortsätter handla då utbudet i byn är kappahl och Lindex...)

2012-05-08 @ 16:34:09
URL: http://minirenen.blogg.se/
Postat av: Linda Griffin

Milo har en del kläder från Lindex, och jag har inte upplevt att de krympt särskilt mycket. Jag tycker dock du skall reklamera, du kan ju skicka tillbaka pyjamasen och förklara i ett brev vad som hänt?



Kram!

2012-05-08 @ 20:13:58
URL: http://www.lindagriffin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0