Dags att flytta från blogg.se??

Är som sagt riktigt trött på allt krångel hos blogg.se. Har länge funderat på att flytta över till WordPress men inte orkat ta tag i det. Vet inte heller om jag ska köra hela grejen med egen domän osv. Det är väl därför det inte hänt något, kan inte riktigt bestämma mig. Men det skulle vara kul för det känns som det finns mycket kul man kan göra med en WP-blogg. Kanske till och med orkar utveckla bloggen mer då, känns som jag kört fast lite här...

Någon av er som flyttat från blogg.se till WP? Tips eller andra erfarenheter??
Vill ju gärna ha kvar arkivet så jag vill helst inte börja om från noll.

Ni som har egen domän; är det krångligt och var börjar jag??


Som sagt; tips, trix och era erfarenheter mottages tacksamt :-)

Kommentarer
Postat av: Linda Griffin

Jag gick från blogg.se till wordpress, mest för att jag ville använda min egen domän. Men jag valde dock att inte flytta med inläggen från blogg.se, för jag pallade inte med mecket..så tyvärr är jag inte behjälplig där :( Däremot kan jag varmt rekommendera wordpress, superbra plattform. Sen skall det som jag förstått gå att plocka med sig sina inlägg, du får googla :)

2012-02-10 @ 20:34:56
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Emelie

Ja det är riktigt struligt tycker jag, väldigt tråkigt att inte kunna kommentera när man vill. Har ingen erfarenhet av flytt tyvärr, men kan hålla med om att jag innan inatt också imponerats lite av hur både jag och Elsa inte hör alarmet på morgonen. Men så får man passa på och sova ordentligt när man väl sover kanske ;)

2012-02-10 @ 20:46:10
URL: http://jagsomalskardig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0