Dags för kalas

Det börjar dra ihop sig mot kalas. En halv månad till Linus fyller ett och två månader tills jag fyller 30. Kanske är dags att börja planera lite ;-)

Linus får nog flera kalas. Vi är nämligen bjudna på 50-års fest i Idre på hans födelsedag. Så om det blir så att vi kan åka upp så blir det ett kalas här hemma och så fixar vi nog ett kalas där uppe.

Ni som har småbarn, har ni några tips för första kalaset? Det enda jag vet är att han ska få en egen liten tårta som han ska få äta alldeles själv, så har jag och mina syskon fått göra. Finns många fina kort från våra första födelsedagar :-)

Om någon undrar vad Linus önskar sig så svarar vi kläder (från storlek 86) och aktiveringsleksaker. Det känns som han växt ifrån många av sina leksaker nu så det är nog dags att fylla på med lite nytt. Vi har även tänkt på lära gå-vagn och en Bobby-car, men ska kolla vad som finns på vinden hos Calles mamma först, vet att det finns en del leksaker kvar där. Ska försöka åka dit någon kväll i veckan.

Min födelsedag har jag absolut inga planer för. Svårt att göra planer för hösten när jag inte vet hur det ser ut med jobb osv. Pengar har man ju inte så gott om efter att ha varit mammaledig ett år och renoverat hus. Så det blir nog något enkelt med familjen, ingen jättefest i alla fall ;-) Svårt också när alla bor så långt bort. Tips på kul saker att hitta på till min födelsedag tas tacksamt emot. Vad gjorde ni när ni fyllde 30??


Kommentarer
Postat av: Maja

När jag fyllde 30 hade vi grillparty i trädgården. Och slog ihop det med inflyttningsfest. Vi grillade hamburgare och hade tårta. Fullt i trädgården och fint väder, mycket lyckat : )

Olivia fick också en Bobbycar, mycket uppskattat även långt senare.

2012-08-17 @ 07:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0