Dagens BVC

Idag har hi varit på BVC. Blev bara vägning, vi glömde visst mätningen den här gången. Lilleman väger nu 10510 gr, stadig kille ;-)

Pratade lite mat också. Han äter inte mat som jag lagar själv, bara fruktpuré duger om det är hemgjort. Annars äter han köpta burkar. Men hon på BVC tyckte att det var helt ok. Den maten är så kontrollerad så det är ingen fara. Det är ju under en så kort period så det får vara så. Vi provar med vår mat ibland så får vi se när han tycker det är intressant. Smörgåsrån gillar han och banan har han ätit i bitar några gånger, mosad banan är en favorit. Vi har provat smörgås i bitar men de mosade han mest sönder. Ammar fortfarande mellan målen när han ska sova.

Det får nog bli nästa projekt. Att få honom att somna själv, han kan ju inte snutta på mig jämnt. Men vi väntar nog ett tag. Just nu är han gnällig av tanden så det är inte direkt läge att ändra på amning och sömn känns det som.

Favoritleksaken är fortfarande en PET-flaska :-)


Kommentarer
Postat av: Maja

Olivia sov med mig och ammade på nätterna tills hon var ca 1,5 år.



Eller sover med mig gör hon fortfarande : )

2012-04-24 @ 13:39:05
Postat av: Sanna

Det är sjukt hur lika det kan vara. Saga är precis som Linus med mat, amning och sömn. Ja förutom nu idag då, men annars :)

2012-05-02 @ 00:38:55
URL: http://liamochsagasmamma.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0