Inte starkast i världen just nu...

Inte starkast i världen just nu... Diverse komplikationer efter förlossningen, nacken har krånglat och nu mjölkstockning x 2. Tur att Pyret mår bra och att jag har världens bästa sambo som fixar allt (utom att amma - hehe). Puss på dig älskling <3 Uppdaterat...... Jag har alltså haft problem med brösten mer eller mindre sen vi kom hem från BB. Det är väl nackdelen med att mjölken kom igång direkt. Har även haft ont o feber till och från. Så när vi var på BVC igår fick jag prata med läkaren och har nu fått antibiotika. Ska hjälpa inom några dagar, hoppas verkligen att det stämmer....


Kommentarer
Postat av: Elin

Ta hand om er, ta det lugnt, håll dig (och boobsen) varm och krya på dig!

2011-09-14 @ 22:29:37
URL: http://minirenen.blogg.se/
Postat av: Linda Griffin

Låter inget vidare! Krya på dig ♥

2011-09-14 @ 22:34:20
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Marie

Jag förstår din oro! Jag kunde ju inte äta nåt och spydde bara i 3 veckor efter förlossningen pga antibiotikan så jag hade nog aldrig klarat mig utan min sambo. MEN jag tror jag hade gjort det om jag varit tvungen. Jag började lära mig att innan amning, gos eller vad det nu var: Ha en flaska vatten, fjärrkontrollen, mobilen och något att äta (typ jordnötter eller nåt) sen klarar du dig några timmar =)

Ta hand om dig och som Elin säger - håll tuttarna varma så brukar mjölkstockning lösa sig! Och sist men inte minst - det blir bättre! =) Om ca 6 veckor kommer du glömma denna tid, då kommer du kunna lägga lillen på golvet så du kan göra lite det du vill!

2011-09-15 @ 07:52:43
URL: http://ivantanpaliten.blogg.se/
Postat av: Maja

Precis, det går över, men det känns inte alltid så när man är mitt i det.

Amma mycket, jättemycket. Och håll brösten varma. Ring amningshjälpen eller gå till bvc/amningsmottagning om det inte blir bättre inom tre dagar.

Kram!

2011-09-15 @ 09:52:33
Postat av: muZen

Mjölkstockning~~~BLÄÄÄ URSCH TVIII FYYY ÖÖÖRK

Jag hade så mycket mjölk när jag fick junior att han aldrig orkade suga tomt.. Det var att använda mjölkpump & massera. Mannen satt med hårfönen när jag masserade brösten & pumpade. FYYY f--n!!

Det är det värsta minnet av att få barn som förföljer mej än.

Ibland får jag ont i brösten & då masseras det utta h-vete för att jag är livrädd för den smärtan FAST det gått 20 år & tuttarna är tomma!!!....

Så köp fetvadd & stoppa i bh:n när du är ute eller linda fleece runt boobsen, massera & bada varmt. Det lindrar lite iaf...

KRAM

2011-09-15 @ 10:33:09
Postat av: Jane

Pumpa absolut INTE när du dessutom ammar! NO NO NOOOO!

Brösten producerar mera mjölk av att det sugs ut mera och då blir det bara värre.

Det enda du kan göra är att hålla dom varma. Far inte och massera heller! Du har säkert fått goda råd redan, lyssna på vad dom säger på bvc! =)

Jag vet hur det är med mjölkstockning, inte alls skoj... KRAM

2011-09-15 @ 20:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0