Kommentar till förra inlägget: hur har det gått då?

Svar:

Ja jag är inte så snabb på att uppdatera här. Energin är inte på topp och mycket som händer runt mig nu som slukar energi. Men nu är det bara 2 veckor kvar på kontoret + en veckas jobb hemifrån. Kan lova att jag har nedräkning nu :-)

Som jag skrev i måndags så skulle jag få träffa en förlossningsläkare på NÄL i tisdags. Blev rätt nervös på morgonen innan bara för att det var överläkaren. Kändes som jag tog upp hans tid med mina små problem. Jag har ju inte haft så jättebra erfarenhet av läkare tidigare så jag blir lätt nervös när jag ska någon ny. Men det hade jag inte behövt vara den här gången för oj vilken trevlig läkare det var. Han pratade lungt och var mycket förstående för mina problem. Gick därifrån med ett lugn som jag inte trodde var möjligt, känns väldigt skönt.

Hans erfarenhet är att personer med kronisk värk inte får svårare förlossningar eller får det jobbigare efteråt, vissa blir till och med bättre efteråt. Känns otroligt skönt att höra. Jag har hört tidigare att många blir bättre redan under graviditeten, men det har ju inte gällt mig tyvärr. Får hoppas att det blir bättre när bebisen kommit ut :-)

Vi bestämde även att jag ska slippa slangar och kanyler så långt det går under förlossningen. Mycket av det man får i dropp går tydligen även att ge som sprutor. Även om jag har svårt för sprutor också så känns det som det minst jobbiga. Att ha kanyler och dropp vet jag att jag tycker är väldigt jobbigt och jag är rädd att det skulle stressa mig i onödan. Jag kommer även att bli en sk prioriterad patient, vilket innebär att personalen kommer vara inne hos oss lite mer än vanligt och jag får slipper nybörjare & praktikanter. Allt detta gör att jag känner mig lugnare inför förlossningen. Egentligen så skulle jag vilja träffa Aurorabarnmorskan igen, men dom har semesterstängt Auroramottagningen nu på sommaren, öppnar igen den veckan jag är beräknad. Så jag har en tid inbokad måndag 16 aug för att besöka förlossningen, är beräknad den 18 aug så vi får väl se hur det blir med det besöket...

Så det var en liten uppdatering om vad som hände i tisdags ;-)

Kommentarer
Postat av: Jane

Härligt! =)

2011-06-19 @ 16:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0