Midsommar på torpet

Jag har visst glömt att visa bilder från vår midsommar på torpet. Har varit lite annat att tänka på de senaste dagarna ;-)  Här kommer i alla fall en liten resumé av vår midsommar......

Jag, Calle och Max åkte ner till torpet på torsdagen, det blev sent men skönt att komma ner på kvällen för annars går en halv dag till. Vi brukar inte vara så bra på att komma iväg på mornarna.



Max väckte oss redan kl 7 på midsommarafton. Eftersom det var så ljust så trodde vi att klockan var mer och gick upp båda två. Blev rätt snopna när vi såg vad klockan var. Men skönt på ett sätt att komma igång med dagen. Speciellt eftersom Calle skulle klippa allt gräs och det tar tid. Han kom igång vid 9-tiden och var klar typ tre på eftermiddagen, gjorde bara ett kort stopp för en snabblunch. Så det tar nästan sex timmar att klippa allt gräs, tråkigt jobb men det blir fint när det är klart :-)


1. Max är som ett dagisbarn, kan inte leka eller hitta på något om inte vi är med ute - lite drygt!!
2 & 3. Killarna har en liten paus i jobbet
4. Färdigjobbat!!



Midsommarmiddag - mums!!


Midsommardagen och söndagen gjorde vi så lite som möjligt. Calle läste böcker och jag skrev ikapp i min 10-års dagbok. Ett sådant där projekt som varit liggande länge och bara gett dåligt samvete. Fick igång det mobila bredbandet så jag kunde kolla Facebook och annat viktigt ;-) Hade otrolig tur med vädret, sol och lagom varmt både lördag och söndag så vi kunde vara ute och riktigt njuta av att vara lediga. Annars brukar det nästan alltid regna när vi är på torpet.


1. Max med sin bebis
2. Max väntar på att vi ska kasta boll med honom
3. Härligt sommarfika i solen
4. Otroligt smutsig vovve, så blir det när man badar i dammen och sen rullar sig i nyklippt gräs :-)



På kvällen på midsommardagen så gick vi en promenad, skönt att röra på sig lite grann. Såg faktiskt kantareller längs med vägen, men dom var så små så det var inget att plocka.


1. Fin solnedgång över Prässebosjön
2. Killarna väntar på mig, gick inte så snabbt för mig att gå av någon konstig anledning ;-)
3. Årets första kantareller



Max blev väldigt uttråkad och försökte sno allt som var löst och till slut det som satt fast, t ex mina skor fast jag hade dom på fötterna!! Som sagt lite tråkigt med en hund som inte kan aktivera sig själv fast han har massa mark att springa runt på. Dammen gillar han att bada i och nu började han dra loss gräs/dy från botten. Såg väldigt roligt ut för han var under vatten länge med hela huvudet. Har filmat honom, får se om jag lägger upp filmen någon dag snart.


1. Varför ta en liten pinne när man kan den största man hittar...
2. Fikadags igen - härligt härligt!!
3. Max rensar i dammen

Kommentarer
Postat av: Linda Griffin

Ser ut som ni haft det riktigt mysigt :)

2011-07-10 @ 22:59:17
URL: http://www.lindagriffin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0