En månad kvar!?

Japp idag är det en månad till beräknad BF 18 aug. Känns helt skumt att vi snart har en liten bebis att ta hand om, att vi ska bli en "riktig" familj. Stackars katten lär väl inte fatta vad som hände, det är ju han som är vår bebis nu ;-)

Idag har jag varit på kontroll hos barnmorskan. Inte min vanliga för hon har semester, men en av dom som höll i föräldrautbildningen så jag hade träffat henne tidigare. Jag har fortfarande inte gått upp något mer i vikt, men jag ska väl inte klaga!? Magen hade inte växt sen sist jag var där för två veckor sedan. Men jag tror att det beror på att det var en annan barnmorska som mätte och att bebisen har fixerat sig nu och då har jag läst att SF-måttet kan stå lite still någon vecka. Jag fick i alla fall en ny tid på onsdag nästa vecka hos samma barnmorska, får hålla tummarna att magen växt tills dess. Det är sådan fart i magen hela dagarna så det gör att jag inte blir orolig, hade varit värre om det lugnat sig med alla sparkar och buffar. Men ingen risk, här är det full fart :-)

Foglossningarna blir tyvärr bara värre och värre. Jag har ju känt av de bakre fogarna sedan tidigt i vintras. Men där är det oftast en molande/trött värk som är lättare att hantera. Nu är det framfogen som bråkar mest och den är inte rolig. Det hugger som knivar och är väldigt ömt. Det gör inte ont hela tiden men så fort bebisen rör på sig så hugger det, och som sagt den rör på sig rätt mycket. Sista veckan har jag även haft ont när jag ligger ner, nätterna är sådär roliga.

Men jag får tänka positivt, bara en månad kvar nu och jag är ledig och kan vara hemma och bara ta det lugnt. Behöver inte springa runt och belasta fogarna i onödan.

Kommentarer
Postat av: Christel

En månad går fort och snart har ni er bebis hos er. Väldigt mysigt kan jag säga med en bebis i huset. Kämpa på!

2011-07-18 @ 20:19:09
Postat av: Louise

Jag skulle ju återkomma med datumet kom jag på nu när jag såg att du skrev att det va 1 månad kvar i dag. :) Jag tror på den 26 augusti. Å du, den där månaden kanske känns lång när du är mitt i den, men det innan du vet ordet av det har du din lilla bäbis i famnen! Och det är det mysigaste någonsin!!! Stort lycka till! Kram

Kanske får ta en tur till tanum och titta både på bäbis och hus till hösten?? ;)

2011-07-18 @ 22:02:14
Postat av: Maja

Ja vila är det enda rätta nu : ) Fogarna är inte att leka med, det blir ofta ganska snart bättre efter förlossningen.



Jättevackra bilder i meddelandet nedan!

2011-07-25 @ 08:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0