Besök hos barnmorskan igår

Igår var jag tillbaka till den barnmorskan jag träffade 18 juli. Skulle kolla om magen växt något mer. Tyvärr så hade den inte gjort det, tvärtom så var måttet 1 cm mindre nu!!!? Så för att kolla att allt är ok med bebisen så bokade hon in ett tillväxtultraljud. Fick tid på tisdag nästa vecka, känns som en hel evighet tills dess. Men tydligen så är det inte så akut att kontrollera en sådan här sak så det är väl bara att vänta.

Bebisen lever runt lika mycket fortfarande, vissa dagar är det full fart från morgon till kväll. Speciellt när jag lägger mig ner. Kan inte ligga på varken höger eller vänster sida utan att det känns som jag klämmer den och jag får mig en spark. Ibland kittlas det till och med när jag ligger på sidan och den drar en fot (eller vad det  nu är) längs med sidan, japp så kittlig är jag ;-)

Vet inte hur orolig jag bör vara. I och med att den rör sig så mycket så känns det ju som att den mår bra. Får verkligen hoppas att det inte slutar med kejsarsnitt, usch det vill jag inte. 

Inte lätt att vara ensam här hemma, i den här supertråkiga tillfälliga lilla lägenheten, hela dagarna. Hinner liksom tänka alldeles för mycket, försöker att inte läsa så mycket om det på nätet. Dumt att skrämma upp sig i onödan tänker jag....

Någon av er som läser som har erfarenheter av detta att dela med er av??

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh, vad jobbigt när man har massa tid över och lyckas analysera sönder sådär. Men jag förstår dig verkligen. Och nu är jag ingen expert eller så, men kan inte måttet minska om magen sjunker? Den kanske har gjort det i sånt fall tänkte jag..

2011-07-28 @ 15:09:45
URL: http://jagsomalskardig.blogg.se/
Postat av: Jenny Stensli

Du behöver inte alls vara orolig. Jag har en kompis som hade liten mage och fick göra tillväxt, där visade sig att den var större än normalt. Det är ju lite svårt att mäta magar och så länge den rör sig så behöver du inte oroa dig. När hon födde sedan så vägde bebisen 3,4 och jag tyckte hon hade liten mage. Lycka till!

2011-07-28 @ 16:00:12
URL: http://stensli.se/blog
Postat av: Carola Persson

Jag råkade ut för samma sak nu med Ralf, för det första så kan det slå fel när de mäter, jag märkte att min BM kände på olika ställen vid benet och en cm är ju lätt att fela om man inte är uppmärksam. Men sen är det ju mkt riktigt så att när magen sjunker, (det kan den göra tidigt) och bebisen åker ner i fix så kan måttet stanna upp eller t.o.m sjunka så det har ju ingen betydelse för bebisens välmående, det är bara kroppen som förbereder sig. Men jag tycker att de är toppen att de är observanta och skickar på ultraljud direkt, bättre en gång för mkt en en gång för lite. Min historia slutade med att jag gick över 15 dagar och fick en fullt frisk kille på 4,3 kg och jag är övertygad om att det är lika bra med eran bebbe med! Kram

2011-07-29 @ 22:49:35
URL: http://carolap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0