Vilket väder!

Nu tror jag att hösten definitivt är här, tråkigt nog :-(
Vi får hoppas att det blir några dagar till med värme och sol i alla fall.

Jag har varit ner till Uddevalla idag (återbesök hos smärtläkaren). Mindre kul att köra i det här vädret kan jag lova. Det blåser storm och kommer störtskurar ibland så man inte ser någonting. Här hemma hade växthuset blåst sönder, en ruta som lossnat än så länge, och en blomkruka gått sönder. Vi får hoppas att det inte blir mer än så...

Alla mogna plommon har blåst av trädet så jag har plockat stora durkslaget fullt. Vet inte riktigt vad jag ska göra med alla plommon, får nog ge bort lite. Passade även på att skura rent räcket utanför ytterdörren. Massa fågelbajs där som är svårt att få bort men nu när det regnar så var det uppblött och bra :-)

När jag ändå var nere i Uddevalla så blev det en sväng in på Torp. Lyckades hitta ett par byxor och ett par shorts på slut-rean, sånt är kul :-) Fick dessutom äntligen köpt en ny brevlåda, botten håller på att lossna på våran och det är ju inte så bra ;-) Nu ska vi bara se hur lång tid det tar innan den kommer upp, och så får vi hoppas att den inte blir sönderslagen. Men nu är ju sommaren slut så då blir det lite lugnare på gatan.

Nu ska jag läsa lite bloggar sen ska jag göra lite köttbullar på älgfärs och stuvade makaroner till det - Mums!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0