Pipa, Brasilien 28 nov 2008

Vi gick upp en timme tidigare än vanligt för att gå till "Baia Dos Golfinhos". Stranden där det är lättast att se delfiner, men man kan bara ta sig dit när det är lågvatten för där finns inga trappor ner som det gör till alla andra stränder. Vi gick ner där vi gick första dagen (kolla här) , här ser man verkligen skillnaden på högt och lågt vatten.








Framme vid stranden, på bilden här nedanför står vi precis rakt nedanför vårat hotell. Synd på ett sätt att dom inte byggt någon trappa ner därifrån. Men det skulle ju å andra sidan förstöra mycket av charmen, inte lika kul om alla kan ta sig dit när som helst.





Här har vi slagit oss ner mitt på stranden. Vi såg delfiner många gånger, men dom är uppe alldeles för kort tid för att bli fotade. Calle lyckades komma riktigt nära dom när han badade, men när jag gick i var dom borta...









Jag roade mig med att fota den här lilla krabban medans Calle var ute i vattnet. La flera små bitar av en pinne till honom, han drog ner dom i sitt hål - undrar vad han skulle med dom till!?



Calle på väg tillbaka till hotellet



Dagens lunch på balkongen, men det här har ni ju sett redan...

Kommentarer
Postat av: Linda

ÅH vilka ljuvliga bilder, det ser verkligen jättehärligt ut! Och vilken sööööt krabba =)

2009-01-31 @ 21:48:45
URL: http://lindasdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0