Pipa, Brasilien 4 - 5 dec 2008

Dags för hemresa...

Vi åkte redan kl 6 på morgonen från hotellet i Pipa, planet lyfte ca 10 från flygplatsen i Natal. Mellanlandning på Gran Canaria nu också, men vi behövde bara gå av planet i en halvtimme ungefär den här gången. Framme på Arlanda kl 3 på morgonen svensk tid. Världens snällaste mamma kom och hämtade oss, tur att dom bor så nära Arlanda :-)

Hemresan gick mycket bättre, kände inte av nacken ett dugg faktiskt. Den här gången jag satt jag vid fönstret, himla skönt att slippa allt spring i mittgången. På andra delen av resan visade dom Sex and the City-filmen, jättekul eftersom jag inte sett den. Men jag var ju inte beredd på att den skulle vara sorglig. Jag kan säga att sorglig film, trötthet och några Bloody Mary är ingen bra kombination, gud va' jag grina. Men jag såg på tjejerna som satt i närheten att jag var knappast ensam om det ;-)


Sockerrörsfält finns precis överallt


Vägbygge som gjorde att resan till natal tog onödigt lång tid


Natal sett från luften, stor stad tycker vi men liten med Brasilianska mått




Sammanfattningsvis så tycker jag (vi) att detta var en underbar semester. Med tanke på att vi bara varit utomlands en gång tidigare tillsammans och den semestern regnade bort så kan man säga att vi hade nog ganska höga förväntningar på dom här veckorna. Och vi blev inte besvikna. Ni som har en semester i Brasilien framför er ska inte vara oroliga, ni har några underbara veckor framför er. Vi kommer nog att åka tillbaka nån dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0