Pipa, Brasilien 22 nov 2008

Vaknade lika tidigt idag, skyller på fåglarna men det kanske är tidsskillnaden. Väldigt mycket brasilianare på hotellet nu när det är helg. Tror att dom har lägenheter som dom hyr för en längre period på hotellet och så är dom bara där när dom är lediga.

Vi spenderade hela dagen på centrum-stranden, vi är för lata för att ta oss längre bort varje dag. Nu hyrde vi solstolar av några andra. Av dom kunde man köpa dricka och grillspett så betalade man när man gick för dagen. Vi fick betala 20 Real för solstolar, två grillspett, en cola och en öl. Så det var betydligt billigare än hos han vi hyrde dagen innan. Uthyrarna kunde inte ett ord engelska så det var lite krångligt innan vi förstod att vi inte skulle betala förrens vi gick, men efter mycket armviftande och pekande så gick budskapet fram.


Vi slappar på balkongen efter en hård dag på stranden ;-)
Jag dricker min nya favoritdrink, Bloody Mary, så himla gott i värmen!!


Vi åt middag på en italiensk restaurang, väldigt gott men mycket vitlök. Vi blev nästan mätta bara på förrätten, man blir inte så hungrig när det är sån här värme. Lånade internet på hotellet på kvällen för att tala om att för dom där hemma att vi lever. Jag var nyfiken på hur det hade gått med min hemtenta så jag kollade om jag fått svar, det hade jag och jag blev underkänd så det förstörde min kväll. Nejdå inte riktigt men lite sur blev jag allt...



Solnedgången blev aldrig finare än så här eftersom solen gick ner över land och inte över havet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0