Redan slut på augusti :-(

Usch va tiden går fort. Har lite svårt att förstå att det redan är september i morgon. Nog för att det har känts som höst i luften i några veckor nu men vart tog sommaren vägen!? Känns inte som vi hann göra ens hälften ev det vi hade tänkt. Vi har inte sovit i båten en enda gång, vi har knappt varit ute på krogen, vi har inte varit på torpet nånting. Och alla ställen jag skulle besöka, har fortfarande inte varit till tex Lysekil och Smögen. Det börjar nästan kännas lite löjligt efter så många år här. Detta var faktiskt min sjätte (!) sommar här i Grebbestad. Men ok vi har haft besök nästan nonstop i sex veckor samtidigt som vi jobbat, så det är väl inte så konstigt att vi inte hunnit gjort nått mer än ta hand om våra gäster och fixat med huset & trädgården. Calle jobbade ca 250 timmar i augusti, så som sagt inte så konstigt att vi knappt hunnit nånting...

I helgen har vi i alla fall varit lediga och hemma båda två. Vi har passat på att måla utomhus eftersom det faktiskt varit helt ok väder. Calle har målat fasaden och jag har målat runt några fönster och insidan av bakdörren (den i sovrummet). Idag har Calle planterat bla nektarinträdet, ska bli kul och se om det överlever. Näste helg blir det Mora och fira mormor som fyller 85 år, helgen efter det tänkte vi försöka komma iväg till torpet. Hoppas att det finns några kantareller där då. Det brukar finnas massor men när Barbro var där förra helgen så hittade hon inte en enda. Tyvärr så har vi fått reda att det finns vildsvin i skogarna där nu så vi får vara försiktiga med att ha Max lös.

Det här kommer nog att bli en ovanligt intensiv höst för min del. Jag kom som sagt in på en reservplats på Högskolan Väst. Jag ska läsa "Företagsekonomi I" på distans. Samtidigt så har jag ju sökt (och kommit in på) "Digital bildbehandling" på distans mot Högskolan i Jönköping. Detta ska jag försöka orka med samtidigt som jag jobbar heltid. Kanske inte så smart med tanke på min nacke. Men jag vill i alla fall prova och se om det går. Jag får helt enkelt se till att ha disciplin nog att sätta mig och plugga dom dagar jag inte är dålig. Som det ser ut nu så ligger jag ett par kvällar i veckan. Ställer bara Calle upp och sköter "markservicen" så ska väl det här gå vägen tycker jag. Ni får hålla tummarna...

Oj det blev en ovanligt lång text idag, men nu är ni i alla fall lite uppdaterade på vad som händer i mitt liv. Får se om det blir uppdaterat lite oftare nu när vi inte har några gäster. Det går i alla fall att blogga från mobilen nu så några sådana inlägg blir det alldeles säkert...

Kommentarer
Postat av: Vera med flera

Vilken spännande höst du har framför dig!



Kram Vera

2008-09-01 @ 10:12:26
URL: http://veramedflera.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det sög att sommaren försvann så fort!

2008-09-04 @ 19:59:49
URL: http://gonzesse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0