Journaling Jar - Ingrid

Jag har länge funderat på att göra såna här till flera familjemedlemmar i present. Nu när Calles mormor fyllde 80 år så var det ett perfekt tillfälle att göra en till henne. Presenten blev mycket uppskattad så nu hoppas jag att Calle kommer att uppskatta det lika mycket när han får tillbaka den fullskriven med Ingrids minnen. Jag kommer alltid att ångra att jag inte hann göra en sån här bok till farmor. Men jag ska försöka se till att alla andra hinner få en sån här bok.

image1004

Vad är då en "Journaling Jar" undrar kanske ni som inte är lika insatt i pysselgrejs som mig ;-)
Jo man skriver helt enkelt ut en massa frågor som man klipper ut och lägger i den lilla burken. Sen får personen i fråga ta en fråga i taget och klistra in i boken och sen svara på. Man får inte slänga några frågor men lägga tillbaka dom och svara en annan dag går bra. Exempel på frågor är:
* Om du skulle beskriva dig själv, hur skulle du då se ut?
* Vad jobbade din mamma med när du var barn?
* Vad får dig att gråta?  
* Vilka är dina bästa egenskaper? Försök få med minst fem!
* Vilka är dina sämsta egenskaper?
* Hur tror du att andra människor uppfattar dig?
Sen när alla frågor är slut så ger man den tillbaka till personen man fick den av. I detta fall så har jag ju gjort den till Calles mormor så då är det han som ska få den tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej hopp!

Gu va pysslig du är! så hilma fina saker du gör hela tiden! IMPAD!!!

Kram och trevlig helg

2007-10-26 @ 13:24:13
URL: http://web.comhem.se/~u60531231/
Postat av: Pernilla

Vilken himla bra idé med boken!!! Den kommer fyllas med sådant som blir ovärderligt, och du har verkligen gjort den jättefin.

2007-10-28 @ 12:58:38
URL: http://pi-lah.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0