Segt va' det här...

Ja det händer inte så mycket på denna sidan nu för tiden. Får väl skylla på det gamla vanliga; fint väder och mycket jobb... I maj har jag faktiskt jobbat varje vardag, kul att det rullar på. Och i fredags fick jag reda på att jag får stanna hela sommaren, inte fram till sommaren som det var sagt förut. Känns skönt att ha några månader till, får hoppas att det blir ännu mer sen. Skönt att slippa bli "injagad" i nått sommarjobb av arbetsförmedlingen, jag tycker att det känns onödigt att ta ett jöbb för några veckor och sen stå där i slutet av augusti och inte ha nått att göra igen. Nej det blir mycket bättre så här, nu har jag tid att leta mer efter ett annat "riktigt" jobb. Eller i bästa fall övertyga dom att jag måste vara kvar i höst oxå ;-) Jaja vi får väl se hur det slutar....

En annan positiv sak med detta är att nu får jag ju två veckors "semester" i sommar. Jag har ingen semesterlön eftersom jag är extrapersonal, men jag får ledigt två veckor i alla fall. Det är v29 & v30 som vi har stängt, passar jättebra eftersom Idre Yran är helgen v28. Så det blir nog samma resa som förra året. Först några dagar i Idre och sen lika många dagar i Väsby. Så nu kan ni skriva in i almenackorna v29 - Idre & v30 - Väsby, om inget oväntat sker så blir det så. Men tyvärr så blir det väl att åka själv i år igen, darlingen kan ju inte vara ledig mitt i högsäsongen. I år har dom 30 bröllop inbokade, helt crazy!! Men det kan vara skönt att åka iväg själv när man ska umgås med familjen och gamla kompisar, det var det i alla fall förra året!

Annars har det mesta kretsat kring trädgården och odlingar. I fredags blev vi äntligen av med lekstugan så nu har vi kunnat börja med växthuset! Igår hjälptes vi åt att skruva ihop "skelettet". Nu är det "bara" resten kvar som att gjuta fast det i backen, gräva och jämna till, lägga först grus sen plattor och sist montera alla väggdelar. Vi satsar på att få mycket gjort nästa helg för Calle jobbar faktiskt bara fredag och är ledig resten. Så nu hoppas vi bara på bra väder för igår var det inte kul. Det var soligt men blåste iskalla vindar, inte kul när man står still och håller i metall kan jag lova :-/

TisdagsTema har jag helt missat de senaste veckorna. Får ta mig i kragen till veckan...

Nu tänkte jag göra en jätte uppladning med bilder, har fotat mycket fast jag inte orkat/hunnit lägga upp något här!!

image683

Kommentarer
Postat av: Steintiril

I like this site. Keep it up!

2009-10-19 @ 11:33:10
URL: http://steintiril.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0