Mitt lilla projekt...

Det här hörnet har stört mig rätt länge nu, det är ju inte vackert direkt. Så medans Calle har fixat med växthuset så har jag rensat, grävt och fixat alldeles själv. Så himla kul att göra något när resultatet blir så stor skillnad...

070517:
image726
Så här såg det ut innan jag hade börjat.

image727
Ogräset är bortklippt och man kan se kanterna igen.

image728
Två rosbuskar och en vinstock.


070520

image729
Här är de flesta rötter bortrensade och den gamla kantstenen bortplockad.

image730
Färdigt!! Jag har sått lukt- och sockerärtor.
Ska bygga en egen spalje av bambupinnar och tråd som de kan klättra på sen,
och som vinstocken kan klättra på så den inte behöver klänga på rosbusken som står närmast.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej hopp!
längesen jag var in hos er, har haft lite ont om surftid nu ett tag;) men kul att se dina härliga bilder, gu va duktig du är på pyssel och att fixa o dona! Jag har haft växthus tidigare, saknar det faktiskt!
Trevlig helg på dig och kramar från oss i mass!

2007-06-01 @ 11:33:27
URL: http://web.comhem.se/~u60531231/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0