Trädgården & Växthuset 13 Juli

image850

image851

image852

image853

image854

image855

image856

image857
Smultronen har fortfarande inte blivit utplanterade,
men dom ser ut att trivas här på soffan så länge...

image858
Planteringebordet har hamnat på sin plats och gräset som vi sått här kommer bra tycker jag.

image859
Snart är krusbären mogna.

image860

image862
Denna gräsmattan börjar oxå se helt ok ut,
lite kala fläckar är det men dom sår vi i till hörsten tror jag.

image863
Eftersom sniglarna har ätit upp salladen jag sådde utanför växthuset
så gör jag ett nytt försök i denna blomlådan.

image864

image865
Nu är det tre tomater och en physalis som står vid ytterdörren.
Det blev så fullt växthuset så vi fick flytta ut dom.

image866
Krassen har klarat sig helt från snigelangrepp.
Men sallad, dill, persilja och några solrosor har blivit uppätna.
Hatar sniglar!!!!


Växthuset

image867
Chili & Paprika

image868
Paprikan jag fick av en jobbarkompis växer bra...

image869
...och det gör även chilin jag fick av samma person

image870
Den enda av våra egna chili & paprika plantor som fått frukt,
men dom andra är fulla i blommor & knoppar så det kommer nog

image871
2 st busktomater

image872
2 st gurkplantor

image873
Gurka har vi kunnat skörda i några veckor nu!

image874
Paprika och bakom skymtar man Physalisplantorna

image875
En närmare titt på Physalisen

image876
2 st grekiskatomater står kvar i västhuset,
dom andra står utanför ytterdörren

image878
3 st tomater av sorten "purple calabash"

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Vilken otroligt härlig trädgård du/ni har! Kan tänka mig att det ligger en hel del arbete bakom den :)

2007-07-25 @ 11:21:12
URL: http://vardagsdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0