Utanför ytterdörren....

För ett par helger sen rensade vi och slängde massa skräp som legat utanför ytterdörren sen vi flyttade in. Det var välbehövligt kan man lungt säga. Så nu är det rent och fint och inte en massa bråte överallt. Tyvärr glömde jag ta kort innan vi började men det blev lite efter-bilder i alla fall. Ska se om jag hittar nån gammal bild på hur det sett ut. Max va med oss ute hela tiden, han va jätte duktig som höll sig vid dörren fast vi hade den yttre dörren öppen hela tiden!!

76491-537
Det här har använts som bord förut. Det var tur att vi slängde bort det för dels så var det alldeles uppruttnat och dels så satt det ett getingbo inuti. Inge kul att ha getingar så nära dörren.


76491-536
Max vill gärna vara med och hjälpa till!


76491-535
Här är den yttre dörren. I skålarna längst ner till höger har katterna sin mat. Dom får den ute eftersom Pricken nästan aldrig vågar sig in. Det har fungerat bra förut men nu tror jag att tanten's (hon som bor i nedre våningen) katt är där och äter oxå. Vi får väl se hur vi ska göra i framtiden. Men än så länge så får skålarna stå där.


76491-534
Här stog förut det bordet på första bilden. I korgen ska vi ha ved och längst ner till höger ser ni kattluckan.


76491-533
Så här rent å fint blev resultatet. Har faktiskt redan haft min första fika här ute. I lördags var det vår-väder här så då tog jag en paus i städningen och gick ut å satte mig här en timme. Hur skönt som helst. Såg förresten att nu blommar det snödroppar i rabatten här så nu kan man nog snart säga att det är vår!!

Kommentarer
Postat av: Frida

Har du redan hunnit fika utomhus! Lyckost! :)

2007-02-05 @ 16:03:42
URL: http://www.cultdesign.blogg.se
Postat av: Jessica

Vad skönt att få rensat och så fint det blev. Härligt med utomhusfika :)

KRAM!

2007-02-05 @ 18:15:45
URL: http://webangel.se
Postat av: Pernilla

Sällan mår man så bra som när det är rensat och nystädat :) Åh har Max-gubben fyllt år! Då får vi skicka en stor hög med grattis-voff!!

2007-02-05 @ 22:12:07
URL: http://pi-lah.com
Postat av: Lotta

Tjingeling!

WOW så fint ni fick till! o fika ute*fniss* skulle man inte kunna göra här iaf -14 idag brr...det är så jobbigt att städa men så skönt när det är klart tycker jag;)

Vettu vad jag är så nöjd med kameran, nu känner man bara att man vill inte förminska bilderna för dom blir inte som innan...

Kram och ha en bra vecka;)

2007-02-06 @ 07:41:38
URL: http://web.comhem.se/~u60531231/
Postat av: muZen

Jaha ja ni har nästan vår ni..AVIS jag.. HM, här ligger snön nu som kommit & råkallt är det, URSCH!
Var på Rösjön i helgen & hade en fantastisk "vår" dag med alla fjällväder som finns. Lääääängtar till det börjar takdroppa ojejoj så länge det verkar vara kvar. Fast en & annan skoter tur vill man ju ha innan det smälter bort.. i vår sol helst
Ha d Bäst Kram

2007-02-08 @ 08:25:33
Postat av: Teodorlinnea

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.

2008-09-18 @ 10:35:13
URL: http://teodorlinnea.blogspot.com
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-18 @ 10:38:07
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0