Flera dagar på torpet

Äntligen har jag fått en stund vid datorn (Calle har köpt ett nytt spel så han har ockuperat datorn...) så jag kan visa er lite bilder från de senaste dagarna på torpet. Vi va där måndag - torsdag, jätte härliga dagar med kanon väder!! Calle kunde inte ha bättre tur med sin semester tycker jag...

Det blev städning, svampplockning, vedhuggning och nedmontering av den gamla vävstolen som bara stått och tagit upp en massa plats i flera år. Känns lite tråkigt att göra sig av med den, men när ingen använt den på så många år så kan den ju inte stå och ta upp ett helt rum tycker vi. Så den blir brasa i vinter!!

76491-226
Calle i full fart med att montera isär vävstolen.
I detta rum ska nu bli kombinerat pentry och förvaring för röjsågen o dyl.


76491-225
Nu har vävstolen kommit ut i gräset...

76491-224
Max med sin fotboll, den håller faktiskt oväntat bra.
Trodde han skulle demolera den på en gång som han brukar göra...


76491-223
Naturligtvis så blev det en stor skål med godis även denna gång....

76491-222
...men även ett stort fruktfat!!

76491-221
Jag och Max myser i soffan!!

76491-220
Max badar i svamp-skogen.

76491-219
Det blev inte så många kantareller med tanke på att vi var ute och snurrade i skogen i flera timmar,
gick tom lite vilse...
Men det räckte till en god gryta på kvällen i alla fall.
(bild och recept kommer kanske en annan dag om kocken vill dela med sig9


76491-218
Så här trött blir man efter svampplockning!

76491-217
Killarna sparkar lite boll.
(Härlig bild i motljus tycker jag)


76491-216
och här vilar dom i våran fina nyklippta syrenberså.

76491-215
Calle klyver ved...

76491-213
Här är veden som Calle klyvt och jag staplat.
Den enda som inte hjälpt till är Max, han har bara snott vedträn hela tiden..
  ;-)

76491-214
Färdig jobbat för denna gången.
Vi har fått mycket gjort dessa dagar, känns väldigt bra.



Kommentarer
Postat av: Jessica

Härliga bilder, måste vara hur mysigt som helst att ha ett torp att åka till :)

Hoppas att ni får en härlig vecka!
KRAM!

2006-09-18 @ 07:25:12
URL: http://webangel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0