Förberedelserna fortsätter, snart klar ;-)

Kors i taket - jag har använt min symaskin!! Det händer inte så ofta. Men nu hade jag hittat på ett ganska enkelt projekt som jag vågade mig på. Jag har sytt 4 små lakan till vaggan & vagnen av ett gammalt lakan. Bara att fålla och sy raksömn, klarar till och med jag av ;-)
Nästa projekt var lite svårare. Vi har inte lyckats hittat madrasser som passar i vaggan. Så vi köpte en enkel skumgummi madrass och en bäddmadrass som passar till en spjälsäng. Skumgummimadrassen var ju enkel att skära till, men bäddmadrassen fick jag klippa och sy om kantbanden och resårbanden. Blev inte så snyggt men det är det ju ingen som ser, det fyller ju sin funktion i alla fall :-)



Kläder, lakan, filtar mm är insorterat i garderoben. Vi kommer ju inte bo här så länge till men det kan ju vara skönt att ha lite koll på grejerna...



Och till sist så här även jag fått mig en liten uppfräschning. A-K har färgat mina ögonfransar och ögonbryn, gör att jag ser lite piggare ut i alla fall. I måndags var jag och klippte mig & gjorde slingor på Onyx här i Grebbestad, betalade 1200 kr - hutlöst dyrt tycker jag. Brukar klippa mig hos Jennie på Frisör Rolf i Tanum i vanliga fall men hon har semester nu så det fick bli Onyx. Men ingen chans att jag byter, 1200 kr är det absolut inte värt!

Bildbevis på ögonen:
(håret hade jag visst inga förebilder, men det är ju samma gamla vanliga frisyr så...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0