Bilder från torpet förra helgen

Jag har visst glömt att visa bilder från torpet förra helgen. Jag spenderade som sagt hela helgen med att plugga. Lyckades ta mig igenom dom 200 sidor i boken som jag missat hittils. Calle klippte gräs hela lördagen och tog det faktiskt lungt på söndagen, något som inte är så vanligt på torpet. Vi ska antagligen dit om två veckor igen, hoppas jag tar mig tid för lite svampplockning då för den här gången hann jag inget alls. Tyckte att det var viktigare att plugga faktiskt.


Enda fördelen med att gräset inte blivit klippt på länge var alla styvmorsvioler
som fanns överallt....






Calle redo att köra med röjsågen/trimmern,
ja gräset var så högt att det var nödvändigt,
hade aldrig gått att klippa med vanliga gräsklipparen


Jag upptäckte att våra gamla vattenväxter som vi slängde i dammen för några år
sen fortfarande finns kvar, om ni tittar noga högst upp till vänster så
ser ni några större blad - det är den ena växten.
Den andra är den som syns till höger i bild. Lite kul att dom har överlevt i flera år.


Fin bild på Max som badar (som vanligt)


Jag med min bok, inte så kul att sitta inne när solen skiner, men så är det ibland.
Det är ändå skönare att plugga på torpet, ingen dator som snor all uppmärksamhet ;-)


Till sist en sommarbild på torpet!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Gud vad mysigt att ha ett torp att åka till. RELAX! Kram

2008-09-22 @ 09:27:37
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0