Vad har jag ställt till med!?

Jag har länge stört mig på en sak här i Grebbestad. Utanför fiskaffären, mot konsumparkeringen, så är det en randig stenläggning i vägen som ser ut som ett övergångsställe. Jag har retat mig på det där och vad jag har hört så är jag inte ensam om det. Så jag mailade till kommunen...


Mitt mail till kommunen:
Från: Elenore Olsson 
Skickat: den 1 augusti 2008 10:40
Till: Tndiarium, tekniska
Ämne: Övergångsställe?

Hej!

Jag har bara en liten fråga. Detta är något som jag som året-runt boende i Grebbestad har funderat en hel del på och alltid får försöka förklara för våra gäster nu på sommaren.

Utanför fiskaffären i Grebbestad (mot konsum-parkeringen) så är det en stenläggning i gatan som gör att man tror att det ska vara ett övergångsställe där. Men eftersom det inte finns några skyltar så är det väl inget övergångsställe. Vad är det som gäller egentligen? Vore bra om ni tar tag i detta så fort som möjligt innan det händer nån olycka.

Vänliga Hälsningar // Elenore Olsson


På måndagen så ringde en trevlig kille upp mig, tyvärr så var jag på jobbet just då så jag hade inte riktigt tid att prata med honom. Men han förklarade i alla fall att det var inget övergångsställe utan ett gångsstråk där bilar har företräde. Han har påtalat detta för dina chefer men de vill inte göra något åt saken.

Jag funderade på saken och blev bara mer irriterad. Ska det behöva hända en allvarlig olycka innan dom inser problemet!? Så jag chansade och mailade till tidningen Bohuslänningen....



Mitt mail till Bohuslänningen:
Hejsan!

Jag vet inte om detta är något som ni tycker är intressant att ta upp i tidningen,
men jag vill i alla fall göra ett försök.
Jag har varit i kontakt med kommunen angående ett "övergångsställe" i Grebbestad,
(ni kan läsa mer utförlig beskrivning i mitt mail längst ner.)
I måndags blev jag uppringd av en jätte trevlig kille, minns tyvärr inte namnet men det började på M och han hade bara jobbat där ett par månader så det kan inte vara så svårt att ta reda på ifall ni vill prata med samma person.
Han talade om för mig att han uppmärksammat samma problem och fått förklarat för sig att det är inte ett övergångsställe utan ett "Gångstråk" där bilisterna har företräde. Om man någon gång kört bil där så vet man att "alla" går rakt ut i vägen där, antagligen i tron att det är ett övergångsställe. Han hade diskuterat detta med sina chefer (tror att högsta chefen heter Sven Olsson) men dom ansåg inte att detta är ett problem.
Kan inte ni ta en titt på detta och kanske skriva en liten artikel i alla fall så kanske det händer något.

Vänliga Hälsningar
Elenore Olsson



Igår ringde det upp en reporter som undrade om jag kunde möta henne nere vid "övergångsstället" och vara med på bild! Nej tack sa jag, det vågar jag faktiskt inte. Men jag gick med på att hon fick citera mig om det blir en artikel. Hon skulle kontakta dom på kommunen och se vad dom säger.

Fortsättning följer....


 


Kommentarer
Postat av: Marie

Ha, vad sjukt, det är lite som att lura intet ont anandes fotgängare in i en fälla!

Du skulle ha ställt upp på intervjun jue! :o)

2008-08-13 @ 10:31:08
URL: http://mumari.se
Postat av: Eva

Tänkte tipsa dig om min tävling där du kan vinna en goodiebag till ett värde av drygt 300kr! :)

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.3835060

2008-08-13 @ 11:35:26
URL: http://www.metrobloggen.se/5221lovlie
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Det var bra gjort av dig! Kram Sandra

2008-08-13 @ 17:50:44
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Jane

oj vilken grej ;)

du kanske blir kändis snart ;D

2008-08-14 @ 21:12:53
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Postat av: Maja

Haha, roligt! Du skulle sagt ja till att va med : )

2008-08-19 @ 14:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0