Det här med biobränsle...

Blev via Jonas blogg tipsad om en intressant artikel i DN "Ohållbart att göra drivmedel av livsmedel".
Ett intressant citat från artikeln:
"- Ett barn kan leva ett år på den mängd majs som går åt för att göra 50 liter etanol", säger Jean Ziegler, som leder FN-projektet "Right to Food".

Så här kan det ju inte vara meningen att det ska gå till. När vi skaffade ny bil för ett par år sedan så funderade vi på att skaffa miljöbil men det blev vanlig bensinare istället. Idag är jag fortfarande lika nöjd med det beslutet, speciellt efter att ha läst denna artikeln. Så fort det kommer ett hållbart alternativ till bensin så lovar jag att byta, men i dagsläget så fortsätter jag med ganska gott samvete att köra på bensin.

Kommentarer
Postat av: Lina (Inredning och design)

Pappa min kör på naturgas, skulle säga att det är ett hållbart alternativ.

2007-12-21 @ 12:32:10
URL: http://metrobloggen.se/sambo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0