Det va' visst ett tag sen sist...

Hoppas ni överlevt utan mig....hihi... Det har inte blivit så mycket tid framför datorn dom senaste veckorna. Kan ju kanske bero på att datorn står kvar i lägenheten fortfarande och vi har bott i huset i snart två veckor!! Pratade med Telia igår och dom lovade att bredbandet skulle flyttas på måndag eller tisdag, får väl se om det stämmer... Bara det inte tar flera månader som det gjorde förra gången vi flyttade!! Då blir jag inte glad kan jag lova...

Men det är ju inte så att jag varit sysslolös dessa två veckor direkt. Vi har flyttat så gott som allt till huset, och jag har packat upp och fixat hela dagarna. Måste ju vara klart till jul när mamma & co kommer. Dessutom har jag pysslat, bla några julklappar. Men dom kan jag ju inte visa här. Ni får se efter jul...

Förra helgen va' vi på julbord med Calles familj. Vi va på Koster på en restaurang som heter Ekenäs. Ganska mysigt med maten var av varierande kvalité. Vissa saker var så salta att det inte gick att äta, inte så kul... Men det var skönt att komma bort ett tag från alla flytt-grejer. Eftersom det var så dåligt väder så kunde inte taxi-båten köra hem oss på kvällen så vi fick sova där, och Max fick oxå följa med så det blev en riktig familje-helg. Frukosten va nog bäst på hela tiden, inget kocken kunde översalta där inte ;-)

Igår åkte jag ner själv till Uddevalla och handlade dom sista julklapparna. Skönt att åka själv och gå runt i affärerna i sin egen takt. Tur att jag kunde åka på en vardag, det va folk så det räckte ändå tycker jag. Köpte en del grejer att pyssla med. Så idag har jag varit i lägenheten nästan hela dagen och pysslat julklappar. Mysigt!! I morgon ska vi nog köra dom sista grejerna till Strömstad (hoppas jag). Sen på kvällen är det personalfest med Calles jobb. Jag kan tyvärr inte dricka nått för jag äter starka värk-tabletter. Men jag får väl se till att ha trevligt i alla fall.

Tabletter ja... Jag fick ju prova några nya mediciner efter besöket hos smärtläkaren från Göteborg. Och en av dom va en värktablett som jag skulle få ta i två - tre veckor när jag började med sjukgymnastiken igen. Så jag började med dom för några veckor sen, och nästan från dag ett så har värken försvunnit så gott som helt. Fattar ni... Jag har knappt ont längre!!!!! Det är så otroligt underbart att jag inte kan förklara det!!!!!!! Så nu hoppas jag att jag kan få fortsätta med dessa tabletter ett tag till, har telefontid med min läkare på tisdag så jag får väl se vad hon säger. Jag har ju i och för sig en del irriterande biverkningar, men inget som jag inte kan leva med. Hellre lite skakningar och yrsel än värk!! En annan nackdel är att jag inte får dricka nån alkohol, men det får väl vara värt det!!

Hmmm undra om det hänt nått annat nytt då....Jo just det....
JAG HAR FÅTT JOBB!!!!!!!
I onsdags ringde dom från TanumStrand där jag sökt jobb i receptionen tidigare i höstas. Hon som ringde frågade om jag fortfarande var intresserad av jobbet som nattportier (stavning??). Självklart så svarade jag ja och på torsdagen så var jag dit på intervju. Det kändes jätte bra direkt och jag var faktiskt rätt lugn under intervjun. Tänkte att det är bara att vara sig själv, gillar dom inte det som dom får se så är det deras förlust. Men hon gillade tydligen vad jag sa så jag fick jobbet på en gång!!!! Fattar ni. jag har fått jobb!!!!!! Efter ungefär två år som arbetslös med värk så har jag jobb och knappt ont längre!!!!!!!! Det känns nästan för bra för att vara sant. Hoppas verkligen att det håller i sig. Nu är det faktiskt min tur att vara lycklig. Jag har haft nog med elände de senaste åren tycker jag....

Nu har ni fått en liten uppdatering om vad som händer i mitt liv. Lägger upp lite bilder nån dag snart oxå.

Hoppas ni alla har en mysig tredje advent's helg!!!
Kram på er alla!!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

STORT GRATTIS till jobbet och åh så härligt att du knappt har ont längre.

KRAM!

2006-12-16 @ 21:56:58
URL: http://webangel.se
Postat av: Camilla

Åhh.. grattis till jobbet :D
Och vad skönt att du inte har ont längre.. Måste kännas underbar :D

2006-12-17 @ 09:29:44
URL: http://camilla.hopto.org
Postat av: Charlotte

så glad för din skull:) skönt att slippa smärta under flytt kan jag tänka mig, hoppas de håller i sig bara!! Sen GRATTIS till jobbet! måste verkligen kännas underbart! heltid? ring nån dag när du har tid. kram!

2006-12-17 @ 15:26:19
URL: http://charlottej.blogg.se
Postat av: Jeanette

Hej! Du verkar haft fullt upp, precis som det blir när man är i flyttartagen :-) Vi flytatr om drygt två veckor, ska bli så roligt!! GRATTIS till jobbet, vad kul! Det är du värd. och ingen värk, förstår att du är lycklig nu! Två viktiga saker i ditt liv som ordnat sig, njut!! Kram

2006-12-17 @ 17:36:47
URL: http://vardagsdagar.blogg.se/
Postat av: Vega Cecilia

Grattis till jobbet! Vad roligt!
Jag har förresten länkat tillbaka till dig, under Blandat skoj/Länksamlingen.

2006-12-18 @ 03:19:54
URL: http://vegacecilia.wordpress.com
Postat av: lena

men duuuuu! GRATTIS! gu´vad kul :oD :oD :oD är sååå glad för din skull!

STOOOOOORKRAM!

2006-12-18 @ 19:51:24
URL: http://www.lillal.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0