Mina tankar om SD-filmen

Nu har jag också sett SD-filmen som Expressen publicerade igår. Jag hade läst mycket om den, mest på Twitter såklart. Kommer också ihåg att jag läst om detta bråk vid flera tillfällen tidigare. Så filmen kom inte direkt som en överraskning. Men jag hade inte räknat med att jag skulle bli så illa berörd, mår riktigt illa just nu!
Är det någon som missat filmen så hittar ni den här: http://www.youtube.com/watch?v=bFRA7CyUx7U&fb_source=message
 
Vad är det för fel på folk? Hur tänker de som röstar på SD, är det dessa personer de vill se styra Sverige? Jag är på riktigt nyfiken... En missnöjesröst på SD är en röst på dessa idioter och deras likasinnade. Spelar ingen roll hur mycket Jimmie försöker städa i partiet, det är dessa personer som är SD.
 
Jag vet att vardagsrasismen är stor i Sverige, man hör den överallt. Ni som menar att jag bor i något skyddat villaområde och inte vet vad jag pratar om (japp fick höra det för ett tag sedan på Facebook), ni glömmer att jag är uppväxt i Väsby. Förvisso en ganska lugn förort men vi bodde granne med en flyktingförläggning. Detta ledde till att i vårat område fanns även en hel del rasister, vilket blev väldigt tydligt på högstadiet. Jag umgicks med folk som umgicks med dessa killar vilket gjorde att jag också fick stämpeln "rasist" av mina gamla vänner. Något jag ångrar och kan tycka är väldigt synd nu i efterhand. Det var deras åsikter, inte mina, även om jag såklart blev påverkad.
 
Måste säga att Twitter har fakstiskt hjälpt mig att öppna ögonen en hel del de senaste året. Följer en hel del personer med många kloka åsikter som slagit hål på en del fördomar jag haft. Visst är det enklare när man har fördomar mot både det ena och det andra, enklare att ha något att gömma sig bakom. Men ska vi komma någon vart så måste vi skärpa oss allihopa! Sluta med vardagsrasismen, sluta gömma oss bakom fördomar och se människor som människor oavsett hudfärg. Önskar jag var smartare och skrapare så jag kunde ta diskussioner med dessa personer. Men jag vet inte vad man ska svara på "-Jag får tycka vad jag vill" och "-Du är bara politiskt korrekt".
 
Oj det här blev lite längre än jag tänkt, men detta är något jag tänker mycket på just nu och gjorde även innan denna filmen släpptes.
 
Avslutar med en länk till Sorans debatt-inlägg i Expressen, kloka ord som vanligt från Soran:
http://www.expressen.se/debatt/erik-almqvists-snack-ar-ett-eko-av-sverige/

Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja visst är det skrämmande?
Inte bara rasismen som skrämmer, utan även kvinnohatet och förakten... Skulden ligger tyvärr till stor del hos våra andra stora partier som på ett omoget och sandlådemässigt sätt vägrat att ens debattera med SD. Hade dom gjort det så hade folk tidigare fått reda på vilka nötter det är...

2012-11-15 @ 21:02:32
URL: http://Liamochsagasmamma.wordpress.com
Postat av: Linda Griffin

Ja, jag tycker det är fruktansvärt att dessa nötter har blivit inröstade till vår riksdag. Att deras beteende till viss del ursäktas av SDs partiledare med att de var fulla... Jag brukar då inte uttrycka rasistiska eller kvinnoförnedrande åsikter när jag dricker alkohol.

2012-11-19 @ 11:40:46
URL: http://www.lindagriffin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0