Idre Yran 2009

Jag fick med mig Calle upp i år igen, kul med sällskap och skönt att slippa köra själv. Speciellt nu när nacken krånglar mer än någonsin, hade nog inte klarat att köra själv. Vi åkte upp på onsdagen, skönt att komma upp en dag innan allt drar igång.

Torsdag var enda kvällen vi var in i tältet, det var Larz Kristerz som spelade. Jag tyckte det var kul att se dom igen (missade ju dom nästan på Idre Fjäll i vintras) men jag vet inte om Calle tyckte att det var så kul... ;-)
Träffade massa folk vi kände, kändes som nästan hela Idre och Särna var där. Hur kul som helst att träffa på folk man inte sett på flera år. Det är ju därför man åker upp Yran-helgen, för att träffa dom man inte träffar annars. Sa till Calle på vägen hem på natten att jag behöver inte gå ut nå mer för jag hade redan träffat alla. Så blev det också, känns faktiskt som det räckte att betala in sig en kväll.

Fredagen gick vi ett varv på marknaden, men det gick fort. Tråkigt att det var så himla få knallar i år. Minns hur det var när jag var liten, då var marknaden bra mycket större. Hoppas att dom satsar lite på det nästa år så det inte försvinner helt.
Vi struntade i skotertävlingen i år eftersom det regnade, kom sådana där härliga störtskurar så man blev genomblöt direkt. På kvällen satt vi hemma hos farfar med pappa & co sen gick vi bort till Njalla, men där var det typ stendött så vi gick hem igen.


Roger som fyllde 50 år på lördagen

Lördagen var det kalas för Roger som fyllde 50år, så det var kaffe & tårta på altanen hos farfar. Sen gick vi ett varv till på marknaden, jag köpte strumpor och så köpte vi en jättegod korv. Sen hem igen någon timme innan cruisingen började. Tur att vi stod vid Shell och kollade så vi kunde springa under tak när skurarna kom. Men när den första skuren kom så åkte vi i Rogers bil, och taket gick inte att fälla upp på den så då blev vi blöta. Vi tog det lugnt på kvällen sen eftersom vi skulle köra hem på söndagen.


Rogers bil, Lars kör och Inga-Lill sitter brevid.
I baksätet är det Per J, Ronny och Roger


         



En bild på det härliga Yran-vädret


         
1. Gör man så här....
2. ....så kan det bli så här  :-)
3. Den här bilen gick det bättre för





Söndagen åkte vi som sagt hem. Dom varnade på nyheterna för höga flöden och översvämningar i hela Dalsland, så vi tänkte vara smarta och åka en annan väg nämligen Malung-Vansbro-Filipstad-Mariestad-Trollhättan osv. Men det var visst Vansbrosimningen så det tog 40 min bara att ta sig igenom Vansbro, totalt tog det tre timmar längre än vanligt hem. Kan säga att vi var ganska möra när vi kom hem, och att vi somnade gott på måndagen efter jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0