Pipa, Brasilien 30 nov 2008

Vi kom iväg rätt sent till stranden och inga handdukar fanns det kvar att låna, men det gick bra ändå :-) Det hördes fyrverkerier/smällare och ibland en blåsorkester från det att vi kom till stranden. Efter några timmar så dök det upp en grupp av människor, längst fram gick det några som bar på en liten båt med massa blommor i. Först trodde vi att det var någon typ av begravningståg, men sen såg vi att Brasilianarna som var på stranden tog fram sina kameror och började fota så då vågade jag också göra det.



Dom gick över hela stranden och fortsatte sen ut i massa båtar. Hela tiden spelade dom musik och smällde smällare. Vi frågade den svenska tjejen som jobbade på vårat hotell vad det var för något. Hon fick fråga sina kollegor som förklarade att det var typ sjömännens dag, en lokal högtid i Pipa.




På eftermiddagen blev det mulet och eftersom Calle var snuvig och jag kass i nacken så gick vi tillbaka till hotellet och vilade. Vi gick ut rätt sent för att äta och hamnade på "Gato de Roa" igen, och även denna gången fick jag inte i mig maten. Detta ska vara en av Pipas bästa restauranger och Calle var jätte nöjd båda gångerna vi var där. Men jag tyckte verkligen inte om maten, måste vara nått fel på mina smaklökar. Denna gången lyckades jag dessutom förstöra maten ännu mer själv. Jag var helt säker på att det var balsamico-vinäger i en flaska på bordet och skulle prova lite, men det var vanlig vinäger och det kom massor ur flaskan. Tro mig äcklig mat blir inte godare med vinäger på...


Calle mitt inne i byn, längst till vänster i bild syns en "Beach buggy". Sådana åkte alla brasilianare omkring i, det fanns turer där man fick åka sådana i sanddynerna utanför byn. Men jag vågade inte det med min nacke så vi hoppade över det.


En sidogata med små mysiga butiker.




Ugglor såg man lite överallt, har ingen aning om varför.


Vackert Hibiskus-träd...


...och en närbild på en av blommorna.




Vårat hotellrum...





Jacuzzin badade vi hela två gånger, varav en utan att ha bubblorna på för att inte störa grannarna. Men den var bra att tvätta kläder i...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0