Konfirmationshelg i Väsby

Förra helgen var det dags för min äldsta lillebror att konfirmera sig. Det var redovisning på lördagen och högmässa i Ed's kyrka på söndagen. Vi kom iväg sent på fredagen och var inte framme förrens halv tre på natten. Så det blev en kort med väldigt intensiv helg. Det var kanonväder hela helgen, härligt med lite sommarvärme!

image741
Solnedgång över Mälaren på lördags kvällen....

image742

image743

image744

image745
Jag köpte några liter belgiska jordgubbar och bjöd på som kvällsfika på lördagen, mycket gott!!

image746
Jag har lyckats fastna på bild, hör inte till vanligheterna kan jag lova!
Här håller jag på fixa bordsdekorationer till maten på söndagen.

image747
Såhär såg dom ut när dom va' klara.

image748
Vackert tak i Ed's kyrka tycker jag.

image749
Min lillebror - konfirmanden!!

image750
Inte lätt att vara seriös när storasyster är fotograf.

image751
Jag i mamma's Mora-dräkt.
Jag hade min Idre/Särna-dräkt med mig,
men jag provade mamma's dräkt på skoj och den satt hyffsat bra så jag hade den istället.
 
image752
Här syns deras växthus och friggeboden som vi sov i.

image753
Zach är inte som andra vovvar ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0