2,5-års kontroll

För en vecka sedan var det dags för 2,5-års kontroll för Linus. Det kollades längd, vikt och tal. Han pratar ju inte så mycket ännu. Blir mest enstaka ord och sen pekar han o gör gester när han vill något. Lite tråkigt och jobbigt är det ju så klart att vi sällan förstår vad han vill. Han tjattrar ju på hela dagarna så jag hoppas att det lossnar snart. Gissar att det kommer gå fort när det väl lossnar. 
 
Vi ska få komma tillbaka på ny kontroll när han fyllt 3 år, för att se hur talet utvecklats. 
 
Vikten var 18,5 kg och han är 94 cm lång. Så han fortsätter vara en stadig kille :-)
 




Kommentarer
Postat av: maja

Hej! Kan meddela att Olivia sa typ 20 ord när hon va tre år. Men hade lätt uppemot 100 tecken (egenpåhittade) för saker och ting. Så jag och hennes pappa förstod henne bra! Sen när hon började på dagis så förstod dom ju inte henne lika bra, så efter några veckor/månader lossnade det. Hon har ett jätterikt ordförråd idag och har lärt sig läsa : ) Så det där med pratet gör inget så länge du vet att han förstår : )
Kram!

Svar: Skönt att höra! Jag är inte så orolig, man andra runt omkring verkar vara mer oroliga. Dessutom är det ju lite krångligt för andra som inte förstår honom lika bra som jag gör. Tyvärr så har han inte så många olika tecken så det blir mycket gissningar från min sida ;-)
Hubbis

2014-03-20 @ 13:47:16
URL: http://barnmeditation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0