Bra lördag

Började dagen med att plocka vinbär. Fick för mig att jag skulle klippa bort några buskar som var i vägen. Tre timmar senare hade jag visst rensat fram en hel rabatt. Nu ska den bara grävas om och fyllas på med ny jord. Sen tror jag faktiskt vi ska flytta vinbärsbuskarna dit istället. Eller plantera nått helt annat. Får fundera lite. 

Calle slutade tidigt idag så efter middagen tyckte han att vi skulle prova fiska lite. Efter att ha letat mask i hela trädgården och bara hittat två så gick vi ut på udden. Tog även med mitt kastspö som jag aldrig provat. Resultatet blev trassel o krångel med kastspöet, en sur Linus som inte orkade hålla metspöet själv och sen bara ville gå hem. Tur vi fortfarande var på tomten ;-) Hoppas på bättre fiskelycka nästa gång. 

Plockade lite hallon istället. Behövs inte mer för att få lilleman nöjd :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0