Första dagen

Ja idag var det dags för första dagen av inskolningen på förskolan. Så himla skönt att vi fick plats på barnkullen så vi har gångavstånd dit.

Idag var både jag och Calle med men resten av inskolningen blir det nog bara jag. Det är en pojke till som inskolas samtidigt. Det är en avdelning med 15 barn, alla födda 2011. Kändes som en lagom grupp på 3-4 pedagoger. Visserligen fler barn än det hade varit på Vitlycke men skönt att dom är inomhus. Hon vi pratade mest med sa att dom går inte ut om det är för dåligt väder eller jätte-isigt som det var innan jul. Känns bra tycker jag när de är så små.

Lokalerna var lite slitna men så är det väl ofta. De sitter vid låga bord på riktiga små stolar när de äter. Jag tycker att det ser lite riskabelt ut när Linus bara är van vanliga barnstolar. Men dom har väl koll hoppas jag ;-)

Det enda negativa så här långt är att vissa av barnen verkade vara lite hårdhänta. Ett barn gick runt och nöp dom andra och drog dom i håret. Gör lite ont i mammahjärtat då, men det är väl bara att vänja sig ;-)

Här är en trött och fundersam kille imorse. Han förstod inte alls varför vi gick upp så tidigt och vad vi skulle ut och göra :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0