Sjukstuga

Åh vad det är roligt med dagisbaciller ;-)

Sjukdomarna avlöser varandra här hemma. Linus har en otrevlig rosslig hosta, men ingen feber, sedan drygt en vecka tillbaka. Så han fick gå till doktorn idag. Men ingen hög sänka eller andra konstigheter som tur är. Han fick både Mollipect o Bricanyl så nu hoppas vi att rosslandet försvinner. Inga problem att ta stick i fingret eller att ta medicinen - duktig kille! De passade på att kolla vikten också, 14,5 stadiga kilo ligger han på nu.

Hoppas han kryar på sig snart så han får gå tillbaka till dagis. Han har snart varit hemma mer än han varit där. Blir väl så när man börjar denna tiden på året. Men det märks att han är van att det ska hända något på dagarna. Han röjer runt här hemma som en virvelvind just nu ;-) Han är pigg som vanligt trots hostan.

Jag har legat nerbäddad sen i lördags. Vet inte om det var magsjuka eller någon sorts matförgiftning. Riktigt dåligt har jag mått i alla fall. Så pass att Calle fick stanna hemma idag för jag har inte orkat ta hand om Linus. Calle är också dålig, förkylning är det för honom. Tar väl ett tag innan vi också vant oss vid alla dagisbaciller. Speciellt för mig som knappt varit ute bland folk på 1,5 år.

Har legat i sängen, tittat ut på solen och hört fågelkvitter hela helgen. Härligt att våren verkar vara på väg i alla fall :-)


Kommentarer
Postat av: Malin Alvring Eliasson

Hej!
Calles kusin Malin här. Hörde av min pappa att du hade en blogg och blev lite nyfiken. Kul att se hur ni har det. Linus har blivit så stor ser jag=) Trist att ni är sjuka däremot.. Att Linus blir sjuk mycket nu är ju tämligen vanligt dock.Och av min erfarenhet både som förälder och då jag jobbar med 1-3 åringar på förskolan är att de ofta är sjuka så i början för att bygga upp ett slags immunförsvar. Mina egna killar var ofta sjuka som små, men är numera nästan aldrig det.Hoppas ni har det bra för övrigt. Hälsa familjen!/Malin

Svar: Hej Malin!Kul att du hittat till bloggen :-)
Javisst blir dom sjuka mycket i början, är bara att bita ihop och ta sig igenom det. Jag lär ju åka på det mesta jag också eftersom jag varit hemma 1,5 år, inte mycket immunförsvar kvar här ;-)
Hoppas ni har det bra i vårsolen!
Hubbis

2013-03-01 @ 11:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0