Behöver Tradera-hjälp

Ni som brukar sälja på Tradera, hur räknar ni ut frakten?? Om jag använder Traderas fraktverktyg så får jag ett pris och om jag tänker själv och läser portotabellen så får jag ett annat.

Ex: Jag har ett litet vadderat kuvert, kommer inte ihåg beteckningen nu men det är 22x17 cm, som jag ska skicka tex en mössa i. Kuvertet blir då max 5 cm högt och väger 65 g. Då tycker Tradera att det ska kosta 24 kr medan jag tycker att det räcker med 2 frimärken (alltså enligt portotabellen).

Hur gör ni?? Vill ju inte missa budgivare pga för högt satt frakt. Misstänker att jag gjorde det misstaget nu senast nämligen...

Kommentarer
Postat av: Maja

Är det under fem cm så går jag bara på vikt. 12 kr verkar rätt. Enklast är att gå till ett postkontor där dom frankerar åt dig : )

2013-04-22 @ 08:45:37
Postat av: Elin

Om det är under 3cm tjock blir det enligt portotabell, annars får man lägga på 12 kr för så kallat skrymmande brev. :) jag plattar alltid till så gott jag kan, när jag skickade till dig gick jag efter vikt. :) lycka till!

Svar: Tack :-)
Hubbis

2013-04-22 @ 19:33:00
URL: http://minirenen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0