Utflykt till Rövargrottan

Idag har det varit strålande sol så vi bestämde oss i morse att vi skulle passa på att göra en utflykt. Eftersom det blåste så fick det bli något inåt landet istället för ut till kusten. Det blev en tur till Rövargrottan och Amuns Hatt utanför Lur. Det är en vandringstur på ungefär 3,5 km där grottan ligger ungefär halvvägs. Blev lite jobbigt att gå för det var väldigt mycket vatten på stigen, det var mer som en bäck än en stig nästan hela vägen. Jobbigt att gå på sidan överallt, speciellt för Calle som hade Linus på ryggen.

När vi kom fram till grottan så gjorde vi upp en liten eld och grillade korv. Linus roade sig med kottar och annat kul han hittade på backen. Gick bra ett tag men sen tappade han tålamodet, då fick han en kaka så hann vi fika klart :-)

Vi hade egentligen tänkt gå samma väg tillbaka från grottan men eftersom det var så blött så gick vi runt. Då passerade vi utkikstornet Amuns Hatt. Jag var tveksam att gå dit eftersom jag var trött och Linus hade somnat (som ni ser på bilden) men vi gick dit i alla fall. Härlig utsikt var det, även om jag bara vågade mig upp halvvägs. Har ju tydligen blivit höjdrädd på äldre dar...

En mysig tur, även om det blev lite längre än vi räknat med. Får se vart vi tar vägen på nästa utflykt. Har jag några läsare härifrån som har några tips??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0