Lite gnäll...

Har haft riktigt ont i nacken/huvudet i över en vecka nu. Vissa dagar har det inte varit så farligt men idag är det riktigt illa. Extra jobbigt såklart att bära runt på Linus när jag mår så här.

Ska förhoppningsvis få massage av Calles syrra imorgon. Men just nu känns det som en evighet dit. Ska köra lite med min massagegrej och sen lägga mig på spikmattan en stund så fort Calle kommer hem från jobbet. Det brukar hjälpa att sova och vi somnade faktiskt om i morse och sov till 11.30 (!!!). Men det hjälpte inte utan jag blev faktiskt sämre :-(

Ursäkta för gnället men det är lite tufft nu. Är det någon av er som läser här som har några tips på hur jag ska klara det här med värken nu med Linus och allt?? Är tacksam för alla tips & råd jag kan få....


Kommentarer
Postat av: Maja

Svårt att komma med tips, men avlastning av nära och kära med matlagning, bära, ta ut Linus i vagn om han accepterar osv. Boka in dig på massage, healing, avslappning eller vad som hjälper för dig och försök få med någon som kan ta en promenad med Linus under tiden.

Du måste ge dig själv tid att återhäta dig. Gäller dig båda iof, men att jobba är ju lite "ledigt" när man har bebis hemma : )

Och påminn dig själv ibland om att allt går i perioder, rätt var det är så blir det lite mindre bära.

Kram!

2011-11-09 @ 20:12:50
Postat av: Charlotta {ohlovely.se}

Vad tråkigt att du har så ont. Med värken och allt. Jag vet inte riktigt om jag har något bra råd mer än att du måste få lite avlastning när du har så ont. Att någon kommer och hjälper dig i några timmar så du har chans att vila.



Du måste ta varje chans du får att vila och återhämta dig. Precis som Maja skriver. Det går i perioder och oftast så precis när man inte står ut längre så blir det lite bättre.



Stor kram till dig!

2011-11-09 @ 20:54:58
URL: http://ohlovely.se
Postat av: Linda

Usch, jag lider med dig :(

Har du något smärtstillande du kan ta?

Har du testat TENS, jag har ingen aning om det fungerar på den typ av värk du har, men kanske värt att testa?

Stor kram!

2011-11-10 @ 21:34:48
URL: http://www.lindagriffin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0