Resten av "påsklovet"...

Här kan ni läsa om första halvan av veckan.

Som vanligt så kan ni klicka på de små bilderna för att se dom i större format

Fredag 22 april - Långfredagen

Vi började dagen med att ta det lite lugnt hemma, bla så gjorde jag inlägget här om första halvan av veckan. Sen åkte vi upp till Idre Fjäll för att kolla på rean på InterSport, men där hittade vi inget kul, och äta lunch på Charlie´s eftersom kusin Sandra jobbade. Jag lyxade till det med pannkakor & glass - mums!! Inte mycket snö kvar i backarna på framsidan av fjället, såg flera stycken som åkte i shorts och t-shirt!!


1. Hela gänget på Charlie´s
2. Norska fjällen, som jag aldrig kommer ihåg vad dom heter...
3. Inte så mycket snö här heller som ni ser

När vi kom ner på byn igen så gick jag och Calle en promenad i det härliga vädret. Gick runt Högsttjärn och sen ner på byn en sväng. Otroligt varmt, svårt att fatta att det är påsk...


2. Bildbeviset - jag gick i t-shirt till slut!! (ja det är precis nedanför farfars hus, men ändå...)

På kvällen kom faster & co för då skulle vi göra kolbotten. Andra gången vi åt det under veckan - mums!! Jag hjälpte till att grädda en liten stund. Bra med träning nu när jag fixat egen tunna hemma :-)


1. Faster gräddar, visst har hon ett snyggt förkläde med tomtar på ;-)
2. Närmare titt in i elden
3. Nästan hela gänget samlat, Ove & Gunilla skrattar - som vanligt ;-)



Lördag 23 april - Påskafton

Vi bestämmer oss för att åka ner till pappa & Marita i Storänge' igen. Svårt att betämma mig för vart jag vill vara när jag är uppe, vill ju träffa alla så mycket som möjligt. Synd att det är så långt annars kunde man ju åka upp oftare...


1 & 2. Skapligt högt vatten i Idresjön
3. Några av husen på nya "Häggbergs-området" precis vid infarten till byn


1. Maritas ena bror Roger
2. Finns inte så mycket att göra när snön är borta, men mysigt att sitta i solen och snacka lite skit
3. Lite senare - samma stolar men nytt folk ;-)


1 & 2. Ragge jagar möss
3. Skrulle & Barr jagar en groda!!! Bra älghundar det där ;-)
4. Fin bild på Ragge, kul att han kan sitta still ibland ;-)


1 & 2. Dags för bad i tunnan hos Sören & Marit
3. Härligt!!


1 & 2. Middag för hela gänget i Marita & pappas stuga.



Söndag 24 april - Påskdagen

Dags för oss att åka hem. Men vi har ingen brådska och stannar gärna eftersom det är helt otroligt varmt, tror det var typ 18 grader - helt otroligt!! Klockan blir tre på eftermiddagen innan vi kommer iväg. Jag kör första halvan, Calle var visst orolig för poliskontroller ;-) Vi kommer hem vid 23-tiden på kvällen, ordentligt möra men skönt att ha en ledig dag hemma också innan jobbet drar igång igen.


1. Barr med sin kudde
2. Skrulle


Jättefina påskliljor med två trötta humlor



Måndag 25 april - Annandag påsk

Lillebror Andreas kommer hit med tåg, han ska praktisera med Calle i två veckor. Det var därför vi åkte hem en dag tidigare från Särna. På kvällen grillar vi med Calles familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0