Veckorna som gått...

Har fastnat framför datorn och får inte mycket vettigt gjort. Borde tvätta och dammsuga, men det känns som jag kanske behöver ta det lite lugnt. Det har varit några intensiva veckor och jag känner mig allt annat än pigg.

Förra veckan var vi i Väsby för att lillebror Mattias tog studenten. Vi körde upp på tisdagkväll/natt och hade Calles mamma med oss. På onsdagen var det dags för student. Regn på morgonen men dom hade tur, mitt på dagen hade solen kommit fram och det blev riktigt varmt och skönt. Kul att se alla glada studenter, blev lite nostalgisk och fick en liten tår i ögonvrån, skyllde på hormonerna ;-) Sen blev det mat hemma och brorsan drog vidare in till stan på fest.

Resten av helgen blev mindre lyckad för min del. Jag hade planerat in en fika på torsdagen och middag på fredagen, tänkte passa på att träffa mina gamla kompisar som jag träffar alldeles för sällan. Men tydligen så tyckte inte min nacke samma som mig. Jag hade varit riktigt dålig veckan innan 2-3 dagar och det hade inte riktigt släppt. Så bilresan + kalas + lite sömn blev = fruktansvärd värk. Jag har aldrig haft så ont som jag hade på torsdagskvällen. Eller jag har i alla fall aldrig behövt uppleva det. I vanliga fall tar jag sömntablett när jag blir så där dålig och får då sova bort det värsta, men det kan jag ju inte göra nu. Blev ett helvete att ta sig igenom kvällen och försöka lugna ner mig så jag fick sova. Sen hände något mycket konstigt, jag lyckades slumra till några sekunder och när jag vaknade var den värsta värken helt borta. Jag har aldrig varit med om att den försvinner sådär fort förut. Berättade det för en kollega och hon sa att det låter som att det skulle vara någon form av kramp, och det låter ju inte helt omöjligt. Jag har telefontid med min läkare på onsdag för att förlänga sjukskrivningen, då ska jag kolla om det finns någon kramplösande medicin jag kan få prova, antingen nu direkt eller i alla fall efter att bebis tittat ut. Jag griper efter minsta halmstrå för att slippa denna förbannade värk.

Pga det här med värken så fick jag ställa in allt som jag tänkt göra i Väsby. På lördagen följde jag i alla fall med mamma på loppis och tog en liten sväng på centrum. Blev lite bebissaker inköpt (kommer bilder en annan dag om jag orkar) och lite till mig. Annars var vi bara hemma och tog det lungt, passade på att njuta av värmen som absolut inte har visat sig många dagar här i Grebbestad.

I söndags var det dags att åka hemåt, denna gången med min mamma med i bilen. Det blev naturligtvis ett stopp på Pizza Hut i Västerås, himla synd att det är så långt till närmaste som finns i Göteborg. Vi passade även på att göra ett stopp på nyöppnade IKEA i Västerås, blev lite småsaker, mest till bebisen såklart :-) När vi ändå hade "vägen förbi" (inte riktigt, en omväg på några mil) så åkte vi förbi torpet. Kul att visa mamma torpet som vi pratar om så ofta. Blev en lång hemresa, men helt ok eftersom vi var lediga i måndags.

Mamma har varit här hela veckan, hon åkte hem idag. Så nu är det riktigt tomt här hemma, extra tomt eftersom Calle jobbar. Den där "roliga" bröllopssäsongen har börjat så nu lär jag inte se honom många lördagar på ett tag.

Jag och mamma hade väl en del planer på saker vi skulle hitta på med. Men det har inte blivit så mycket av med det. Jag är så trött och det har varit några tuffa veckor plus att det hänt lite grejer denna veckan som inte direkt varit upplyftande (tokstressigt på jobbet plus lite annat) så min energinivå är inte på topp direkt. Så vi har mest vilat och varit här hemma. Hade tänkt göra kolbotten i måndags men då regnade det så det blev inget, men igår blev det av. Blev lite sent för jag ville vänta tills Calle var hemma, men gott blev det denna gången också, är fortfarande mätt så jag behöver nog ingen större middag idag - hehe.


Oj så långt det blev, hade visst en del att berätta om ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym



Vill du ha fler läsare?

Hej du, fin blogg! Tänkte bara passa på att säga att det är dags att vara med i Dagens blogg! Klicka in på min blogg och läs reglerna ☺



Sorry ifall du hatar reklam, ha en bra dag!

2011-06-12 @ 11:43:57
URL: http://oliviasflum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0