BM-besök idag, vecka 31 (30+3)

Idag var det dags för besök hos barnmorskan igen, är där var tredje vecka nu. Mysigt att få prata bebis och lyssna på hjärtljuden :-)


Så här såg det ut idag:

Bebisens hjärtljud - 142

Mätte magen - SF-mått 29, tillbaka på "normalkurvan" efter ett litet skutt ovanför för tre veckor sedan.

HB - nere på 110 igen, var uppe på 116 som bäst för några veckor sedan. Men jag har fuskat en del sista veckorna eftersom jag blir så otroligt kass i magen av järntabletterna. Får skärpa mig, behöver all energi jag kan få nu.

Blodtryck - 110/60, lite lägre än det varit tidigare så jag hoppas det betyder att all stress som är från olika håll inte påverkar mig så mycket fysiskt som jag trott.

Vikt - 65 kg (vägde 56 vid inskrivningen och gick ner till 53 när jag mådde som sämst i början)


I morgon ska vi till NÄL igen. Jag ska träffa en förlossningsläkare och bla diskutera bedövningar vid förlossningen. Jag är lite osäker på hur min kropp reagerar på de olika bedövningsmetoderna eftersom min fibromyalgi gör att jag är läkemedelskänslig. Samtidigt är jag orolig för om fibromyalgin kan ställa till det på något annat sätt. Hittils har ingen jag pratat med inom vården haft någon erfarenhet av detta så jag har inte fått så mycket svar. Hoppas han har lite svar imorgon, fick veta av min BM idag att det är överläkaren på förlossningen jag ska träffa så jag hoppas han har lite mer koll ;-)

Kommentarer
Postat av: Linda Griffin

Jag håller tummarna för en bra läkare som lyssnar på dig. Stor kram ♥

2011-06-13 @ 22:10:41
URL: http://www.lindagriffin.se
Postat av: Jane

hur har det gått då?

2011-06-19 @ 12:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0