Badrums-renoveringen

Badrumsrenoveringen går såklart inte så fort som vi hade räknat med. Ingen var här i fredags, men mån-ons så har kakelkillen varit här och gjort sitt jobb. Vi hade naturligtvis räknat med att det skulle dyka upp rörkillar och elektriker idag och/eller imorgon för att göra färdiga sina delar. Men ingen kom imorse så Calle ringde, dom kommer på måndag!!! Hallå jag vill ha färdigt nu!!! Barbro ringde också upp dom sen och då lovade dom komma med extra folk på måndag och se till att allt blir färdigt då. Får verkligen hoppas att det blir så.

Calle började städa i helgen och nu när det smutsigaste delarna är klara så kan han fortsätta. Det ska väl inte behöva damma så mycket när dom drar rör och skruvar upp skåp tycker jag....

Så vi får hålla tummarna att allt ser bra ut på ultraljudet på tisdag så att bebisen inte kommer väldigt snart. Vill gärna hinna ställa iordning lite grann i alla fall. T ex skötbord och vaggan. Jag vet att det ordnar sig även om vi inte hinner klart med allt. Men när jag ändå går hemma hela dagarna så hade jag gärna fixat och grejat där uppe hos oss istället för att sitta här nere i en tråkig liten lägenhet...

Kommentarer
Postat av: Carola Persson

Renoveringar tar ALLTID längre tid än vad man tänkt, lika hos oss med ;) Det har varit begravning på Jocke Dahlqvist idag som somnade in för 2 veckor sen, det är det som jag tycker är så hemskt. Han var ju bara 40 år och har 2 små barn i skolåldern, som sagt, livet är så orättvist ibland! Kram

2011-07-29 @ 18:53:18
URL: http://carolap.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0