Läget med mig och nacken

Jag va’ till smärtkliniken på Uddevalla Sjukhus i måndags (har äntligen fått komma dit efter 5.5 år…) Och nu har jag fått diagnosen mild Fibromyalgi, i kombination med nervskador efter alla trafikolyckor jag varit med i. Inte så kul diagnos men det är i alla fall en diagnos och äntligen ett svar på vad som är fel.

Dom ska starta upp en smärt-skola nu v.11 och jag har sådan tur att jag får gå med där fast det egentligen var fullt. Så i 6 veckor ska jag åka till Uddevalla 2 dagar i veckan, under den perioden blir jag sjukskriven 50%. Jobbigt att åka men himla skönt att äntligen få riktig hjälp. Ska träffa sjukgymnast, psykolog, arbetsterapeut och smärtsköterska innan v.11.

Så jag har några intressanta månader framför mig…

 

Detta gör att jag har avbokat mitt besök hos dr. Åke Nyström i Malmö. Eftersom den smärt-läkaren jag fick träffa nu konstaterade att det inte är whiplash plus att han inte hittade några trigger-punkter så känns Malmö-resan onödig. Den krockar dessutom med smärt-skolan och där vill jag inte missa en enda gång.


Kommentarer
Postat av: muZen

Hoppas det blir lite bättre.

Skulle själv velat komma till nån som tog hand om min "sargade" kropp.

Fast ledvärken har blivit lite bättre sen jag slutade med artoxen & började med Hexal, ett lyckopiller som innehåller sertralin. Har haft få skov det senaste året.

Kram

2010-02-28 @ 20:27:23
Postat av: Maja

Spännande. Jag tror det är klokt att träffa många experter samtidigt och komma åt problemet från alla håll samtidigt : )

2010-03-01 @ 19:34:57
Postat av: Ann

Skönt ändå me en diagnos?

Du har massor av jobb framför dig nu då, hoppas verkligen att d hjälper dig!!

2010-03-06 @ 18:54:45
Postat av: Sanna

Jag har väntat på bra hjälp i 4 år, jag har varit hos smärtläkare och rehab men inte fått nån bra hjälp alls, jag kan bara hålla igång 25% i nuläget med väldigt anpassat jobb och är bara 27år. Började med nacksmärta och brett ut sig. Hoppas jag finner någon läkare snart som vill ta tag i mig och utreda mig ordentligt. CT och magnetresonanstomografi gjordes första halvåret utan att något hittades.

Hoppas du fått hjälp nu i och med att ditt inlägg skrevs för 3 år sedan.

Svar: Ja jag fick mycket hjälp på smärtkliniken i Uddevalla. Men jag hann inte använda hjälpen så mycket innan jag blev gravid och hamnade tillbaka på ruta1. Nu är sonen snart 2 år och jag hoppas att kroppen är återhämtad snart.
Hubbis

2013-06-17 @ 14:53:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0